Prvi tjedan škole započeo je dosta dobro. Dobili smo većinu knjiga, a ostatak bi trebao ubrzo stići. Tablete bismo trebali dobiti do 15. rujna, a ostatak opreme u listopadu, rekao nam je Tonči Kuman, ravnatelj OŠ Benkovac iz Zadarske županije.
Ta škola je jedna od uključenih u program eksperimentalne reforme “Škola za život”. Kuman ističe kako unatoč nedostatku opreme nema problema:
- Pripremili smo roditelje, učenike i nastavnike da će se sve odvijati malo sporije. Dobili smo i e-Dnevnik pa se na to još navikavamo.
Iako je počeo već drugi tjedan nastave, ravnatelji kažu kako su zadovoljni, posebno s podrškom iz Ministarstva.
- Udžbenici su počeli stizati još prije početka nastave, ali nedostaju nam još iz njemačkog jezika i vjeronauka te radni pribor za tehničku kulturu - kaže nam Gordana Čosić, ravnateljica OŠ “Dragutina Domjanića” iz Zeline, jedne od 72 uključene u eksperimentalni program.
Tablete također još nisu dobili, no ističe kako za to nitko nije kriv, nego je škola ponavljala nabavu iz tehničkih razloga.
- Ovo je tek početak, stigne se sve. Nama tehnologija ni nije fokus, težište stavljamo na ishode učenja - kaže ravnateljica. Iznimno je zadovoljna, naglašava, komunikacijom s ministarstvom.
- Imamo podršku ministarstva, svakodnevno komuniciramo s njima i oni nas zovu da provjere kako nam ide - kaže.
Maro Alavanja, posebni savjetnik ministrice Blaženke Divjak, kaže kako su udžbenici u fazi dolaska i da su gotovo svi stigli u sve eksperimentalne škole.
- Dolazak udžbenika u škole ovisi o nakladnicima s kojima su škole ugovorile nabavku. Neke škole, primjerice u Primoštenu, Osijeku i Križu, dobile su udžbenike još prije mjesec dana. Onima kojima su udžbenici kasnili zbog sukoba s nakladnicima dobili su zamjenske digitalne materijale, tako da nema problema - kaže.
- Svaki projekt koji ulazi u školu, a takvih je u posljednjih 20 godina bilo jako puno, polučit će neki određeni rezultat i zbog njega će sigurno te škole biti bolje i kvalitetnije, i to je ono što treba pozdraviti - kaže Eli Pjaca Plavšić iz GOOD inicijative, no dodaje kako “Škola za život” nije isto što i Cjelovita kurikularna reforma započeta 2016.
- Ako se planira frontalno uvođenje projekta u sve škole u Hrvatskoj od sljedeće školske godine, u ovoj godini je potreban puno širi stručni i politički konsenzus te stvarna izgradnja temelja na kojima reforma počiva. Ovako će ostati samo još jedan reformski pokušaj, još jedan razvojni projekt koji je propao kao i mnogi slični projekti u zadnjih 25 godina - kaže Pjaca Plavšić.