To je to što me zanima!

Smrt dizelu: Oni su vrsta koja izumire i na cestama Hrvatske

Ove godine bilježi se drastičan pad prodaje automobila s dizelskim motorom. Nakon pet godina dizel više nije energent broj jedan kod novih auta
Vidi originalni članak

Automobili s dizelskim motorom su vrsta koja izumire. Neke marke poput Toyote već su se gotovo potpuno odrekle dizelskih motora, a također je sve više manjih modela koji se zbog smanjenog interesa ne nude s dizelskim motorima. Svjež primjer za to je nova Škoda Fabia. 

Glavni razlog naglog i drastičnog pada interesa za automobile s dizelskim motorima je svjetska “antidizel kampanja”, koja je očito doprijela i do Hrvatske. Na svakodnevne vijesti o štetnosti dizela i zabranama za njihovu vožnju niti prosječni hrvatski kupac, koji je tradicionalno naklonjen dizelu, očito nije mogao ostati ravnodušan. 

Tu je još jedan veliki problem.  Kako bi udovoljili sve strožim normama o ispušnim plinovima, dizelski automobili moraju koristiti sve skuplje sustave pročišćavanja, što drastično utječe i na povećanje njihove cijene. Benzinci koji su se potrošnjom posljednjih desetak godina opasno približili dizelskim motorima još su jedan faktor koji govori protiv automobila s dizelskim motorima.

Zbog svega toga dizeli su sve manje tražena roba, a prije nekoliko godina činilo se da će u potpunosti potisnuti benzince. Tako je bilo i na našem tržištu. Još i prošle godine automobili s dizelskim motorima su držali 55% tržišta novih automobila, a 2015., kad su bili na vrhuncu, gotovo dvije trećine, 62% tržišta.

U prvih osam mjeseci ove godine dizeli su naglo pali na 41,5% tržišta, a njihov udio i dalje iz mjeseca u mjesec pada. S obzirom na to da će se taj trend neminovno nastaviti, dizeli su bez sumnje osuđeni na propast. U bliskoj budućnosti više gotovo neće biti automobila na dizelski pogon, dizelski motori vratit će se tamo gdje su bili prije četrdeset do pedeset godina, uz rijetke iznimke pokretat će samo brodove, kamione i radne strojeve. Idućih nekoliko desetljeća opet pripadaju benzinu jer se ostali alternativni pogoni vrlo sporo šire.

Mediji su puni priča o električnim i hibridnim automobilima, no njihovi udjeli na tržištu su gotovo zanemarivi. Na tisuću benzinaca i dizelaša u Hrvatskoj se proda otprilike jedan električni i desetak hibridnih automobila. A iz godine u godinu njihov udio tek minimalno raste. I na svjetskoj razini udio električnih automobila je zanemariv. S plug-in hibridima čine manje od 1% prodaje. Niti plin nije popularan među kupcima novih auta. Već godinama drži mali udio uglavnom oko 1 posto. 

BENZIN 56,3 %
Bio je uvjerljivo najpopularniji i sad se vraća
DIZEL 41,5 %
Do prošle godine broj jedan, a sada u velikom padu
STRUJA 0,1 %
I dalje se prodaje zanemarivo malo auta na struju
HIBRID 1,2  %
Raste posljednjih pet godina, no rast nije silovit
PLIN 0,9 %
Broj novih auta s plinom posljednjih godina stagnira
Idi na 24sata

Komentari 128

  • jejunum 10.10.2018.

    smrt dizelu sloboda lož ulju

  • roaryautotaj 18.09.2018.

    Vozio sam i dizlo i benz i plin. Auto biraš prema tome koliko kilometara god. voziš, i prema drugim potrebama. Sa mojom trenutnom kilometražom od 6-8 tkm god jedino mi se benzin isplati. Kad sam radio 30tkm vozio sam na plin i dizel, međutim dizeli su mi dali glavobolje. Megane 1.5 dci , 600 kn servis na svakih 15000 km, ma daj molim te.

  • arwin 17.09.2018.

    Za godinu dana će šašavi ekolozi tvrditi za nešto treće da je jako štetno i da treba ukinut. Prvo nisu valjale nuklearke pa ugljen pa benzin pa sad dizel. A sve je to skupa ustvari politika i priča za stoku sitnog zuba. Stvarni razlozi se prešučuju.

Komentiraj...
Vidi sve komentare