To je to što me zanima!

Slavonska aplikacija za farme koristi se u 14 zemalja svijeta

Aplikaciju koja pomaže u vođenju farme analizirajući dostupne podatke za svaku životinju, koristi sve više velikih farmi u svijetu, iako nisu uopće ulagali u reklame...
Vidi originalni članak

Matija Kopić, utemeljitelj i šef osječkog Farmerona, jedne od najpoznatijih domaćih startup tvrtki, na startup srijedi u HGK savjetovao je programerima i onima razmišljaju o pokretanju sličnog projekta da krenu što prije programirati i da ne čekaju. Naglasio je i kako nije istina da se ne može uspjeti iz Hrvatske. 

Farmeron je aplikacija koja farmerima pomaže u vođenju sustava i izračunu isplativosti njihova posla, i dok je neki nazivaju "Facebookom za krave", Kopić kaže kako se prije radi o Google Analyticsu za krave. Aplikacija pomaže u optimiziranju proizvodnje, ali i stvaranju izvještaja koji se mogu koristiti primjerice za dobivanje kredita. Tvrtku u Hrvatskoj osnovali su prije godinu i pol te su i prvi klijenti bili domaće farme, a danas se njihov proizvod koristi na 368 farmi u 14 različitih zemalja. Od početnih dvoje ljudi, u Farmeronu ih sada radi petero, a uskoro će zaposliti još dvoje radnika.

Kopić je na druženju u HGK govorio o iskustvima kroz koja su u to vrijeme prošli, kako su dolazili do investitora, ali i kroz koje su pravne zavrzlame morali proći u pokretanju tvrtke u SAD-u. Dosad su od raznih investitora prikupili oko 200.000 dolara, a posljednja je bila od fonda 500Startups Davea Mclurea, To je uključivalo i odlazak u Silicijsku dolinu  gdje su nekoliko mjeseci bili u poduzetničkom inkubatoru. Farmeron je bio jedna od tri europske mlade tvrtke, među 30-ak sličnih. 

Kopić je ispričao kako je baš taj odlazak u SAD bio iznimno koristan. Tamo su naučili i praktične stvari potrebne za mlade poduzetnike, poput prodaje, ali sklopili brojne kontakte. Prihvaćanje posljednje investicije i odlazak u SAD bili su uvjetovani i time što je najveći broj korisnika i interes bio iz SAD-a. Kopić navodi da se sada okreću velikim farmama, a objašnjavajući model naplate na svojoj stranici kratko je objasnio da se naplaćuje po životinji i po mjesecu. 

Farmeron planiraju razvijati tako da u Hrvatskoj ostaju razvoj i tehnologija kompanije, dok će prodaja i marketing se obavljati u SAD-u. Kopić kaže i kako su još u ranoj fazi razvoja, a da će ova godina biti godina pozicioniranja na tržištu te će krenuti u snažniji prodor i marketinške kampanje, u što dosad nisu uopće ulagali.

Idi na 24sata

Komentari 16

  • Ovca009 05.03.2012.

    A jel se to moze kupit, ili se skida preko rapidshare-a?

  • forrest gump_1 04.03.2012.

    Ako svjet bude koristio našu pamet onda slijede štrajkovi i traženje poticaja , jer samo to znaju naši pohlepni seljaci

  • Julian Assange 03.03.2012.

    Da nažalost, opet će mladi intelektualni kadar otići izvan granica i širiti biznis vani. Njihov je doprinos poticajan dok god jača našu ekonomiju, međutim ako se prodajom okoristi USA, džabe nam onda hvalisanja s domaćom pameti. Nažalost naša vlada ne prepoznaje takve projekte niti je razradila strategiju poticaja takvima, pa je logično da poslovno bježe na investicijski isplativija područja. Očito kod nas poticaje zaslužuju samo poljoprivrednici, što miriše da ostajemo na tragu Jacinog "opastirivanja" Lijepa Naše.

Komentiraj...
Vidi sve komentare