Zašto za raskid ugovora za fiksne usluge teleoperatera treba slati presliku osobne iskaznice ako to nije navedeno na njihovoj tiskanici o raskidu ugovora? Zašto je puno kompliciranije raskinuti ugovor s njima nego ga sklopiti, požalila nam se čitateljica iz Slavonije.
Budući da živi u manjem mjestu, sve je dokumente morala kopirati te slati preporučeno što joj je stvorilo dodatne troškove.
Pitali smo teleoperatere koji je postupak otkazivanja ugovora za fiksne usluge ako je istekla ugovorna obaveza.
Trajno isključiti
- Pretplatnik može podnijeti zahtjev za trajnim isključenjem usluga pismeno. Treba potpisati izjavu u kojoj će biti naziv ugovora, adresa priključka i pretplatnički broj - odgovorili su nam iz Optima telekoma.
Potpisanu izjavu može se dostaviti elektroničkom poštom, poštom, telefaksom ili osobno u poslovnici.
- Opremu koju je pretplatnik dobio na korištenje dužan je po raskidu vratiti o vlastitom trošku, a to može poštom na adresu Optima Telekom d.d. Bani 75a, 10010 Zagreb - pojasnili su. Dodali su da ni prema novom pravilniku o zaštiti osobnih podataka nije zabranjeno tražiti kopiju osobne iskaznice.
- Prilikom otkazivanja usluge, korisnik kojem je istekla ugovorna obveza treba ispuniti Zahtjev za trajno isključenje usluga te priložiti presliku osobne iskaznice. Radi li se o otkazivanju zbog smrti korisnika treba priložiti smrtni list ili rješenje o nasljeđivanju - dogovorili su nam iz Hrvatskog telekoma te dodali da se potpisani zahtjev za raskid ugovora može predati na prodajnom mjestu, poslati poštom, faksom, elektroničkim putem ili putem portala Moj Telekom.
Poštom s povratnicom
Opremu može vratiti na najbliže prodajno mjesto ili poslati poštom, a tada sam snosi trošak slanja.
I s Vipnetom te B-netom raskid ugovora se može napraviti na njihovim ovlaštenim prodajnim mjestima, poslati ga poštom, mailom ili faksom. Osim potpisanog zahtjeva treba i preslika osobne iskaznice.
- Ako se radi o zahtjevu za raskid ugovora sklopljenog na daljinu, putem interneta ili telefonski, ako se podnosi elektroničkim putem ili s verificirane adrese elektroničke pošte, ne mora biti potpisan niti treba dostaviti presliku identifikacijskog dokumenta - odgovorili su nam iz Vipneta, a isto vrijedi i za B-net.
Za razliku od ostalih, Vipnet snosi trošak povrata opreme te će ju po zahtjevu pokupiti, a korisnik ju može poslati sam na Agramservis s potrebnom naznakom.
- Raskid ugovora može nastupiti i prijenosom broja, odnosno aktivacijom usluge kod novog operatera. U tom slučaju nije potrebno potpisivati zahtjev za raskid usluge - dodali su iz Vipneta.
Požalio nam se i čitatelj koji je u poslovnici i telefonski pokušao saznati kako otkazati uslugu.
- Često nam se obraćaju građani koji misle da teleoperateri odugovlače kako bi što dulje ostali njihov korisnik. Pokušavaju im ponuditi nove usluge jer im je cilj da što duže ostanete kod njih - rekla je Dunja Mak iz osječkog Savjetovališta za potrošače.
Dodala je da mnogi ni ne znaju svoja prava jer ne potraže njihovu pomoć.
Ne može bilo koji mail
- Nije dovoljno nazvati kako bi otkazali uslugu. Telekomi ne prihvaćaju ni zahtjev kojeg su djeca u ime roditelja poslala sa svog maila. Zahtjev treba biti vlastoručno potpisan i poslan preporučeno s povratnicom - napomenula je Mak te dodala da ponekad umjesto trajnog isključenja podvale samo mirovanje usluge.