Zračne luke često su pravi labirinti i nije lako uhvatiti transfer let. Amsterdamski aerodrom Schiphol odlučio se okrenuti tehnologiji za dodatnu pomoć putnicima da se ne izgube u gužvi na terminalima.
Schiphol svojim putnicima sada nudi - Spencera, robota koji će dočekivati putnike i upućivati ih u prave smjerove kako bi stigli na vrijeme na svoj let.
Riječ je o inicijativi nizozemske avio kompanije KLM u nastojanju da smanje broj propuštenih letova. Istraživanja su pokazala da se to često dogodi jer se putnici izgube u bespućima raznih hodnika.
Na proizvodnji Spencera radilo je više sveučilišta i stručnjaka iz Njemačke, Francuske, Švedske, Švicarske i Nizozemske.
Robot je nešto viši od čovjeka, tijelo mu je četvrtasto, a lice mu je interaktivni ekran. Kako se kretati po aerodromu i kroz gužvu robot je učio na sveučilištu Örebro u Švedskoj.
Spencer ima po dva vizualna senzora naprijed i straga, kao i dvostruke senzore za dubinu prostora. Tu su i dva 2D laserska skenera, par stereo kamera te čak pet računala.
Dakako, Spencer 'napamet' zna cijeli tlocrt aerodroma i sve prepreke poput zidova i namještaja na aerodromu, a laserima mjeri udaljenosti od pokretnih predmeta i ljudi oko njega.
No, Spencer neće biti samo navigator nego će biti i društveno svjestan te će moći prepoznavati ponašanja ljudi i odgovoriti u prikladnom tonu.
Robot će trenirati tjedan dana na aerodromu u sklopu pilot-programa, a u trajnu službu trebao bi ući u ožujku sljedeće godine.