MMO sandbox Roblox, softver koji je više platforma za izradu igara i ekosustav nego videoigra u tradicionalnom smislu te riječi, na putu je da u 2019. svojim kreatorima isplati čak 100 milijuna američkih dolara.
S preko 100 milijuna igrača, Roblox je nedavno premašio čak i sveprisutni Minecraft, a procjenjuje se kako globalno najviše privlači mlađu publiku, pogotovo onu u predpubertetskoj dobi. Iza šarene vanjštine ovog naslova koji je dostupan i na Windows računalima, Macovima, Androidu, iOS-u i Xbox One konzoli krije se naizgled bezbroj malih i velikih igara koje je njegova zajednica osmislila.
Pogledajte kako se Roblox predstavlja nakon 13 godina postojanja:
Od skrivača i lovice do battle royalea u stilu jednostavne verzije Fortnitea, preko utrka, nogometa i ronjenja, pa sve do trodimenzionalnih verzija brojnih popularnih društvenih igara, bježanja iz zatvora i vođenja zoološkog vrta - Roblox je iskustvo bez čvrstih granica koje teško dosađuje.
Najpopularnije igre unutar Robloxa redovito dosežu 100.000 istovremeno aktivnih igrača i milijardu mečeva, no američka tvrtka koja stoji iza ovog nevjerojatno diskretnog fenomena interaktivne zabave sada postepeno povećava svoje apetite. David Baszucki, izvršni direktor Roblox Corporationa, tako je ovih dana potvrdio kako je dugoročni plan i dalje staviti veći naglasak na profesionalne kreatore igara, odnosno učiniti Roblox što pristupačniji toj demografiji kako bi se ekosustav koji mnogi uspoređuju s nešto pojednostavljenom verzijom kultnog Garry's Moda mogao nositi sa svim vrstama visokobudžetnih hitova.
Roblox je uz to s godinama postao i niša za sebe, oprezno i bez gradeći svoju globalnu zajednicu koja postoji čak od 2006. te se do danas nije našla u središtu nikakvih značajnih skandala i kontroverzi, što je više nego što kreatori velike većine modernih hitova u gaming industriji mogu reći za svoje videoigre.
Koji postotak od gorenavedenog vrtoglavog iznosa ostaje samom Roblox Corporationu nije jasno, no američki mediji još su 2017. izvještavali kako je tvrtka iz kalifornijskog San Matea interno procijenjena na basnoslovne 2,5 milijarde dolara, a od tada je i više nego utrostručila iznose koje isplaćuje svojim nezavisnim kreatorima.
Ekonomski potencijal gaming industrije nije ništa novo, barem ne u najbogatijim zemljama svijeta. Ta percepcija interaktivne zabave ipak nije raširena na ovim prostorima, a upravo je razbijanje stereotipova o videoigrama i promicanje odgovornog igranja te općenita edukacija javnosti na ovu temu dio popisa glavnih ciljeva Esports prvenstva Hrvatske. Ovo nacionalno natjecanje koje je trenutačno u fazi odigravanja za nekoliko će tjedana polučiti finaliste svojih League of Legends, Fortnite i FIFA 19 ždrijebova koji će sudjelovati na velikoj završnici u Zagrebu.
Finale se odigrava ove jeseni u prostorijama Studentskog centra, točnije Stabla znanja, i to uz još jedan live prijenos te živu publiku. Unatoč nagradnom fondu od pet znamenki, svi sudionici Esports prvenstva Hrvatske natječu se potpuno besplatno, tj. prethodno su oslobođeni svih troškova kotizacija koje su na sebe preuzeli glavni sponzori događanja: Shake&Take, Dorina i Trikoder.
Po pitanju Robloxa, ovdje se, dakle, gotovo sigurno ne radi o novom eSportskom fenomenu, trendu nalik Pokemon GO groznici iz 2017. godine, ili ičemu drugom što nam je industrija kroz godine servirala. Roblox u skoro svakom pogledu djeluje kao priča za sebe, no samo će vrijeme pokazati ima li ova gaming epizoda sretan završetak.