- Najbolji instruktori su najčešće oni koji su najzabavniji. Imamo jednog instruktora koji se igra s kartama, ali ne mađioničarski trikovi nego trikovi koji imaju matematičku pozadinu. Ti misliš da je to trik, ali nije, on koristi matematiku i zna točno što će mu ispasti kao rezultat. Čovjek na kraju sata pokaže učeniku trik i da djetetu za zadaću da shvati u čemu je fora. Dijete jedva dočeka iduće instrukcije i to je pristup koji daje efekt. Kad se sprijateljiš s djetetom na zabavnoj razini, postižeš najviše - započinje priču o svom novom pothvatu Robert Pavlik, osnivač platforme eMatematika.
Robert vodi tim od 85 instruktora, većinom mladih ljudi i studenata, koji drže instrukcije iz matematike preko interneta. Nakon što je proveo 15 - ak godina na menadžerskim i direktorskim pozicijama, ovaj inženjer strojarstva odlučio se vratiti ideju koja u njemu kuha još od studentskih dana.
- Držao sam instrukcije od 1997. do 2000. i tada sam imao plan pokrenuti nešto slično ovome. Želim pokriti svaki grad, svako selo u Hrvatskoj jer svugdje postoji potreba za instrukcijama iz matematike. Većina ljudi koji bi ih mogli držati su se odselili u Zagreb ili druge velike gradove, a ovako bi zaista pomogli svima - govori Robert.
Početni kapital je njegova ušteđevina
Zapošljava najviše studente zbog dva razloga: želi im dati priliku da negdje počnu, a studentski ugovori osiguravaju im dobre satnice. No, zapošljava i mlade profesore i inženjere koji su pristupili njegovoj tvrtki jer vide u tome potencijala. Cijela stvar se za sada financira iz njegove osobne ušteđevine.
- Aplicirao sam na poticaje za samozapošljavanje, jako sam to razradio, a znam to raditi jer sam bio direktor više od 10 godina. Znam raditi planove. Međutim, jako sam nisko ocijenjen uz objašnjenje da nemam iskustva i da nije inovativan projekt. Sad sam uložio prigovor na nagovor jedne od gospođa koje tamo rade. Inače sve je iz privatne ušteđevine koju sam gradio tijekom 15 godina uspješnog rada. Ovo objašnjenje da nemam iskustva u instrukcijama - ali ja nisam instruktor, ja sam organizator posla, menadžer koji ovo želi dići na višu razinu, i u tome imam iskustva - objašnjava i dodaje da ga mladi intelektualci s kojima radi inspiriraju za rad od 6 ujutro do ponoć.
Previše odlikaša
Za sada imaju oko 60 učenika, s time da im se svaki dan javlja još roditelja i učenika. Najviše objašnjavaju algebru, korjenovanje, a za sad im se najviše javljaju učenici završnih razreda osnovne škole i prvog razreda srednje škole.
- Radi se o nizu rupa u znanju. To su problemi koje prvo instruktori moraju zakrpati da bi objašnjavali dalje. Imate primjer 5 - 7, djeca to zovu 'minusiranje'. Taj naziv u matematici ne postoji - govori Robert i dodaje
- Je li moguće da je 48% učenika odlično? To nije moguće jednostavno, Gaussova krivulja tako ne funkcionira. Događa se to da se daju petice šakom i kapom, pogotovo sad zbog korone. A gdje je znanje? Nema ga.
Drže instrukcije za osnovnu i srednju školu i fakultet, a nakon svakog sata, roditelj i dijete ocjenjuju instruktore. Robert se nada da će taj sistem i potaknuti instruktore da budu dobri, a pomaže mu i u spajanju instruktora s učenicima.
- Ovo štedi i vrijeme i roditeljima i djeci i instruktorima. Već smo prebacili djecu na online školovanje, dobili su upute i djeca to normalno slušaju, snađu se, prilagode. Međutim roditelji su tu još problem i vidjet ćemo kroz vrijeme, ali roditelji su skeptični, i s pravom. Sve je to kod nas do sad bilo u tom zadnjem kvartalu dosta neorganizirano i izostao je pravi efekt kod jednog dijela djece. To se vidi i na instrukcijama, najviše ih traže srednjoškolci koji su taman završili prvi srednje. Naš princip funkcionira jer se bazira i na kontaktu očima i stavlja fokus na zadata, obje strane ga vide, vide se i međusobno preko kamere i to je ono što mi je jako bitno - zaključuje Robert. U planu je pokrenuti i instrukcije za djecu bez roditeljske skrbi, a Robert tvrdi da je ovo tek nulta faza razvoja njegove tvrtke.