Kroz osnovne elemente kikboksa učenici uče kontrolirati emocije poput tuge, bijesa, frustracije, ljutnje, nemira i slično. S obzirom na to da se učenici s poremećajima u ponašanju ne bave sportskim aktivnostima, a najveći problem je financijske prirode, ali i njihova teška prilagodljivost na velik broj djece te poštovanje pravila ponašanja, kao i nizak prag tolerancije te destruktivnost, osmislili smo ovaj projekt u cilju promocije aktivnog sportskog života, socijalne uključenosti ranjivih skupina te podizanja kvalitete njihova života uopće, kaže nam Ivona Trtanj Šneler, učiteljica u riječkoj Osnovnoj školi "Fran Franković".
- U školi imamo dva posebna razredna odjela za djecu s poremećajem u ponašanju od 1. do 8. razreda, koje pohađa 11 učenika, te smo za njih osmislili program kanaliziranja nepoželjnih ponašanja i emocija kroz treninge kikboksa, koji se pokazao idealnim. Riječ je o djeci koja se nevoljko uključuju u timske sportove, poput nogometa, gdje teško prate pravila i smatraju da ne dolaze do izražaja. U ovom sportu trener svakom posebno posvećuje pažnju, što kod njih pobuđuje osjećaj ponosa i individualnog uspjeha - ističe Ivona Trtanj Šneler.
Projekt je prepoznalo i Ministarstvo turizma i sporta, koje je nacionalni koordinator projekta Europski tjedan sporta i nagrada #BeCROactive. Projekt OŠ "Fran Franković" nagrađen je kao jedan od tri najuspješnija projekta u kategoriji socijalne uključenosti.
- Povratne informacije učenika su pozitivne, vidljiva je znatna pozitivna promjena u samokontroli, podignula se razina samopoštovanja i samopouzdanja te međusobne tolerancije - zaključuje Trtanj Šneler.