To je to što me zanima!

Realno, Ateca više ni ne treba: Isprobali smo najslabiji motor

Osnovna Ateca ima i detalje koji se nude kod puno bogatijih oprema drugih proizvođača, kao što su stražnji podizači i limitator brzine. Osnovni motor i više je nego dovoljan za ovakav automobil
Vidi originalni članak

Većina automobila koje testiramo su modeli iz sredine ili s vrha cjenika. Proizvođači nam takve modele ustupaju kako bi njihovi auti na testu bili što atraktivniji i kako bi se vidjelo što sve mogu. No ponekad se dogodi da dobijemo i osnovni model koji je bliža i realnija opcija prosječnom kupcu u Hrvatskoj. 

Upravo takva je testirana Ateca, koja je uljepšana jedino dodatnom bijelom bojom, alunaplacima od 16”, retrovizorima i kvakama u boji vozila i krovnim nosačima.  Sve to uz dodatne parkirne senzore nije osjetno diglo cijenu, ali zato je neizmjerno poboljšalo izgled. Zamislite ovaj model s crnim retrovizorima i čeličnim naplacima.

U unutrašnjosti je  dojam ipak malo skromniji. Dvobojni zaslon osjetljiv na dodir koji služi za upravljanje funkcijama audiouređaja i još nekim postavkama automobila ne izgleda previše atraktivno, kao i ručne komande klime ispod njega. Također nema niti dva detalja koji su uobičajeni na 99% auta koje inače testiramo, kožom presvučenog volana i ručice mjenjača. Ipak, unatoč tome što sve to ne izgleda najbolje, Ateca je potpuno funkcionalna. Štoviše ima i neke detalje koji kod konkurenata dolaze u bogatijim paketima opreme, kao što su električni podizači stražnjih prozora i limitator brzine.

Osnovni motor i više je nego dovoljan, njegove karakteristike su vrhunske. Ubrzanje od 0 do 100 km/h za 11 sekundi je mnogo iznad onog što pružaju osnovni motori većine konkurenata, a i brzini od 183 km/h ništa ne fali. Pohvalno je što motor ne posustaje niti pod punim opterećenjem, odnosno natovarenim autom, i što se po gradu možete voziti uz potrošnju od 7 l/100 kilometara. Uz sve to uglađenost i mirnoća rada za jedan stroj od tri cilindra naprosto oduševljava.

Na kraju, i s osnovnim motorom i skromnom opremom Ateca je i dalje vrhunski auto. Vozne karakteristike i udobnost su bolje nego kod većine konkurenata, prostranost oduševljava, a prtljažnik je s 510 litara pravi obiteljski. A uz sve to i dobro izgleda. Zato se nameće pitanje zašto uopće kupiti nešto skuplje, jer i ovakav automobil je za 90% kupaca - dovoljno dobar.

TVORNIČKI PODACI:
masa: 1280 kg
dimenzije: 436x184x161 cm
obujam:  999 ccm
snaga:  85 kW/115 KS  
ubrzanje (0-100km/h):  11 s
najveća brzina: 183 km/h
potrošnja:  5,2 l /100 km
cijena: 165.403 kn (testni model)   151.518 kn (bez doplata)

Testirani Seat Ateca 1.0 TSI Reference u opremi ima alunaplatke 16”, klima-uređaj, stražnje parking senzore, zaslon osjetljiv na dodir 5”, električnu parkirnu kočnicu, krovne nosače, limitator brzine, led dnevna svjetla...
 

Idi na 24sata

Komentari 27

  • Gutmann 08.08.2017.

    Preskupo, za manje novaca se može kupiti novi Suzuki S Cross sa turbo motorom 112 ks i 4x4 pogonom te sa puno više opreme od Atece.

  • Rafo 07.08.2017.

    A što fali čeličnim naplatcima, ručnoj klimi ili crnim retrovizorima i kvakama? Kad sam kupovao novi auto, uzeo sam najjači motor koji je bio na raspolaganju (radi se o autu od 4m), ručnu klimu, rezervni kotač, kožu na volanu (korisno onima kojima se znoje ruke)... ali mi uopće nije palo na pamet uzeti alu naplatke ili automatsku klimu. Naravno, odmah sam gume zamijenio puno boljima. Da sam mogao dobiti odbojnike od crne mekane plastike (što kod današnjih auta više nije ni moguće), uzeo bih i to umjesto lakiranih u boju karoserije. Nisu mi jasni ljudi koji kupe auto s najslabijim motorom, ali obavezno moraju imati alu naplatke.

  • BLURRYFACE 07.08.2017.

    Realno...takav motor je smeće.

Komentiraj...
Vidi sve komentare