Nakon Sportagea, koji je odavno osvojio tržište, Kia isto planira napraviti i u klasi malih crossovera.
Već na prvi pogled jasno je da je pred nama nova zvijezda automobilske scene koja bi trebala pokvariti planove bestselerima poput Renaulta Captura i Peugeota 2008. Kia Stonic ulazi u najbrže rastuću klasu automobila koju traži sve više kupaca, bez obzira na njihovu starost ili spol. Već za koju godinu ovi automobili bi prodajom mogli nadmašiti tradicionalne gradske modele i kompakte.
Dizajnom se Stonic ne ugleda niti na jedan drugi model Kije, mnogo je razigraniji od velikog Sportagea uz mnogo više mogućnosti individualizacije, primjerice s dvobojnim varijantama s pet boja krova, šarenim unutrašnjostima u četiri različite boje i drugim ukrasima. Stonic je auto koji svojim izgledom privlači poglede.
No nije sve samo u razigranom dizajnu. Stonic je vrlo prostran i praktičan auto koji može poslužiti za potrebe obitelji. Potvrđuje to i prtljažnik od 352 litre koji je na razini kompaktne klase. Stonic je mnogo prostraniji nego što bi očekivali od auta dugačkog 414 centimetara, a i oprema je bolja od očekivanog, pogotovo kada su u pitanju sustavi za pomoć u vožnji. Vrlo ugodno iznenađenje je ponašanje u vožnji. Po onome što smo isprobali na prezentaciji u Berlinu i okolici, ovo je najbolji vozački auto u klasi, mnogo uvjerljiviji od prosjeka konkurencije. Ulijeva mnogo povjerenja u brzim zavojima ali i pri brzinama od 170, 180 km/h koliko smo pojurili njemačkim autocestama.
Uz to je i vrlo udoban. Za pogon Stonica zadužena su tri benzinska i jedan dizelski motor. Osnova su atmosferski benzinci od 84 i 100 KS, vrh ponude, ali i najzabavniji odabir je 1-litreni turbo sa 120 KS, a dizelsku stranu predstavlja motor obujma 1,6 litara sa 110 KS. Pogon je na prednje kotače, a u ponudi će biti tri razine opreme. Prodaja u Hrvatskoj počinje 25. listopada. Cijena se još ne zna, no prema najavama trebala bi biti na razini Captura i 2008.