Rasplesana skupina robotskih navijačica japanske kompanije Murata ovih je dana u Tokiju imala svoj premijerni nastup. Iz Murate, koja proizvodi dijelove za pametne telefone i drugu elektroniku, kažu kako su ovo prve robotske navijačice.
I dok tijekom prezentacije nisu pokazale koje će sportove podržavati, robotske plesačice pokazale su napredne tehnologije, koje bi mogle spašavati i život u prometu. Tijekom plesa na japanski pop, simpatični roboti balansirali su na metalnim kuglama i mahali plastičnim pomponima (koji izgledaju kao kontroleri od PlayStation Movea). Deset robota je u svom savršeno sinkroniziranom plesu formiralo različite oblike.
Od plesačica do naših automobila
- Male su, ali pokazuju što elektronika može - rekao je Yuichi Kojima iz Murate, piše
Wall Street Journal.
Tehnologija koja ne dozvoljava da se plesačice sudare, mogla bi se koristiti u sustavima izbjegavanja sudara u automobilima ili drugim autonomnim vozilima. Drugi senzori kojima su opremljeni mogli bi se ugraditi u nosive gadgete poput satova, fitness narukvica...
Naime, kako bi znali gdje su u svakom trenutku, roboti koriste ultrazvučne mikrofone i infracrvene senzore. Centralni sustav na temelju signala s robota daje naredbe za kretanje, što se na pozornici očituje kao savršeno odigrana plesna točka. Murata je u suradnji sa Sveučilištem u Kyotu razvila ovaj sustav, a mehanizam balansiranja temelji se na ranijim robotima, Murata dječaku koji vozi bicikl i djevojčici koja vozi monocikl, koju su predstavili prije 6 godina. Kod plesačica je sustav u naprijed programiran, no Verge piše da se razvija i sustav koji će raditi i pratiti lokacije u stvarnom vremenu. Slične sustave u kojima vozila mogu 'komunicirati' razvijaju i druge kompanije, među kojima su Ford i GM.
Spajanjem niza raznih senzora u jednom robotu, kompanija je htjela pokazati i da su više od zbroja sitnih dijelova koje proizvode za druge. Cilj im je da budu poznati kao proizvođač cijelih rješenja koja razne dijelove spajaju u module za druge zadatke.
Male 36 centimetara visoke plesačice neće ići u prodaju, ali će ih koristiti da klijentima pokažu što mogu. Među njima će biti i Apple.