To je to što me zanima!

Pustite ih: Učenje matematike na prste razvija kreativnost

Računanje uz pomoć prstiju kod djece potiče razvoj matematičkih sposobnosti, a mozak ima posebno područje koje pamti takvo razmišljanje
Vidi originalni članak

Većina djece osnovne matematičke radnje počinje savladavati računajući na prste. Međutim, ako zadrže naviku prebrojavanja prstima, već u drugom razredu potiče ih se da to ne rade.

No nova neurološka istraživanja pokazuju kako je takav način rada izrazito koristan. Istraživanje neurologa Ilarije Berteletti i Jamesa R. Bootha iz 2015. pokazalo je kako naš mozak 'vidi' prste pri računanju čak i kad ih ne koristimo.

Za to je zaduženo, kako u svom tekstu za časopis Atlantic tumači matematičarka sa Stanforda, prof. Jo Boaler, područje mozga koje je 'zaduženo' za prste. Berteletti i Booth tako su otkrili da se, kad su djeci u dobi od osam do 13 godina dali kompleksnije zadatke sa zbrajanjem, njima 'palilo' baš to područje u mozgu. To se događalo i kad učenici nisu računali uz pomoć prstiju.

Isto područje reagiralo je i kad su djeca rješavala zadatke s višim brojevima i više računskih operacija. Pretpostavlja se i kako pijanisti, upravo zbog korištenja prstiju, često imaju veće matematičke sposobnosti od onih koji nisu učili svirati.

Kreativan pristup matematici

Prof. Boaler navodi kako su drugi znanstvenici utvrdili da su djeca koja su više koristila prstiće za rješavanje matematike u prvom razredu kasnije bila bolja u uspoređivanju i procjeni brojeva. Ovo vizualno znanje moglo se vidjeti i kod studenata.

- Neurolozi često raspravljaju o tome zašto učenje uz pomoć prstiju može pokazati budući uspjeh u matematici, ali svi se slažu: Ovo je znanje kritično za taj uspjeh. Pritom je vodeći stručnjak u ovom području, Brian Butterworth, napisao za učenike koji nisu učili brojeve ‘razmišljajući’ prstima da brojevi nikad neće biti pravilno ‘smješteni’ u njihovu mozgu - piše prof. Boaler, koja i sama istražuje učenje i poučavanje matematike uz pomoć vizualnog i proširenog načina mišljenja.

Jo Boaler razvila je i program uz koji svojim studentima na Stanfordu pomaže da svladaju tjeskobu zbog učenja i nerazumijevanja matematike. Kako sama tumači, to postiže upravo razvojem kreativnih pristupa matematici. Stoga, ističe, nije dobro prekidati djecu u tom kreativnom matematičkom razvoju, kad za računanje koriste prste, posebno jer se to znanje proteže duboko u odraslu dob. 

Idi na 24sata

Komentari 0

Komentiraj...
Vidi sve komentare