Iako je u posljednjih godinu, dvije sve manje optimističnih prognoza i najava vrlo skorog dolaska automobila koji će nas voziti samostalno, na razvoju ove tehnologije se radi i dalje. Testni automobil nastao na bazi Lexusa RX450h iz Autonomnog vozačkog laboratorija Sveučilišta Tartu i Bolt sudjelovali su u testnoj fazi Relija Estonija, najvećeg i najpoznatijeg moto događaja u Estoniji. Sudjelovanjem u Reliju Estonija, 4. rujna Bolt i Sveučilište Tartu prvi su u svijetu autonomnim automobilom odvozili službenu WRC reli stazu te zaokupili pažnju svjetske reli zajednice.
Cilj testne vožnje bio je proći reli stazu bez intervencije sigurnosnog vozača. Iako brzina kojom je auto jurio makadamom nije bila impresivna, sam pothvat je vrijedan divljenja, jer na stazi na kojoj asfalta, iscrtanih linija, znakova i druge signalizacije autonomni auto ima mnogo teži zadatak nego na klasičnoj prometnici. Vozač je tijekom vožnje preuzeo kontrolne komande svega u nekoliko navrata zbog nastalih oštećenja staze od strane drugih vozača relija, ali automobil je kroz najveći dio staze prošao bez intervencije vozača.
Kako je vožnja autonomnog auta na reli stazi izgledala možete vidjeti na videu ispod.
„Tehnologija autonomnih vozila uglavnom se razvija i testira u dobrim prometnim uvjetima: na glatkim cestama i po sunčanom vremenu. Reli Estonija bio je idealna prilika za testiranje tehnologije u teškim uvjetima i bio je to izvrstan test prije nego smo krenuli s testiranjem u gradskom prometu.“ Izjavio je potpredsjednik Boltovog odjela inženjerstva Rain Johanson.
Prema riječima Anne Jääger, voditeljice Laboratorija za autonomnu vožnju Sveučilišta u Tartu, glavni cilj projekta suradnje između Bolta i Sveučilišta u Tartu je testiranje autonomne tehnologije u gradskom prometu. „Bez obzira na to, sa zadovoljstvom smo prihvatili izazov da autonomnu tehnologiju isprobamo na reli stazi.“ – dodala je Jääger.
Ipak, autonomna vožnja u realnom prometu i serijskim automobilima još je uvijek vrlo daleko. Iako se na razvoju ovakvih automobila već intenzivno radi više od 20 godina, ni jedan proizvođač još nije predstavio serijski auto koji bi dosegao treću razinu autonomne vožnje. Treća razina autonomne vožnje znači da je auto u idealnim uvjetima i na specifičnim cestama povremeno u stanju voziti potpuno sam bez da vozač pritom mora paziti na cestu. Od maksimalno automatiziranog automobila, što bi značilo petu razinu autonomne vožnje, još smo očito jako daleko.