To je to što me zanima!

Prvi njemački grad: Hamburg je uveo zabrane za dizelaše

U veljači je sud u Stuttgartu u jednoj presudi gradovima načelno dozvolio uvođenje zabrana prometa vozilima na dizelski pogon u svrhu smanjenja količina dušikovog oksida u većim gradovima
Vidi originalni članak

Hamburg je u četvrtak kao prvi njemački grad uveo zabrane prometa vozila s dizelskim motorima na pojedinim prometnicama a političari apeliraju na automobilsku industriju kako bi se pronašlo rješenje za problem sa zagađivanjem zraka i izbjegle opće zabrane.

„Još možemo spriječiti zabrane. Jer uskoro će i drugi gradovi početi uvoditi zabrane jer neće imati izbora“, rekao je potpredsjednik zastupničkog kluba socijaldemokrata u Bundestagu Soeren Bartol za javni servis rbb.

On je od njemačke kancelarka Angele Merkel zatražio da se „konačno pokrene“ po ovom pitanju.

Socijaldemokratska ministrica zaštite okoliša Svenja Schulze se iznova u razgovoru za medije grupe Funke od četvrtak založila za tehničke promjene na dizelskim motorima koji bi omogućili smanjenje emisije dušikovih oksida.

Ovom rješenju se zbog visokih troškova opire automobilska industrija a podršku u tomu daje joj kancelarka Merkel i demokršćanski ministar prometa Andreas Scheuer. Automobilska industrija umjesto toga predlaže promjene na softveru vozila što je međutim moguće samo kad manjeg broja dizelskih automobila.

U veljači je sud u Stuttgartu u jednoj presudi gradovima načelno dozvolio uvođenje zabrana prometa vozilima na dizelski pogon u svrhu smanjenja količina dušikovog oksida u većim gradovima.

Od zabrane su izuzeta samo ona vozila koja posjeduju oznaku 6 a to su u pravilu vozila koja su se počela proizvoditi od 2016.

U raspravu se sad uključila i desno populistička Alternativa za Njemačku (AfD) koja velike stranke optužuje da dozvolama zabrana žele „oduzeti imovinu narodu“. Predstavnici koalicijske socijaldemokratsko-demokršćanske vlade AfD-u predbacuju ubiranje jeftinih političkih bodova.

„AfD-u uopće nije stalo do rješenja dizelskog problema nego se sada profilira kao zaštitnik građana“, zaključio je demokršćanski političar Ingo Senftleben.

Greenpeace smatra da su zabrane za određene dionice dvije prometnice u Hamburgu „čista kozmetika“.

„Nije dovoljno uvesti zabranu za nekoliko stotina metara prometnica da bi se poboljšala kvaliteta zraka u gradovima“, priopćio je Greenpeace povodom uvođenja zabrane u Hamburgu.

 

Idi na 24sata

Komentari 8

  • ichbin2 01.06.2018.

    sad ljepo u njemačku po polovnog dizela, znatno bu jeftiji

  • 31.05.2018.

    I ovak ima odpadaka polovni kod nas vise nemos kupt normalan auto a sad pogotovo ce bit

  • 31.05.2018.

    Kad bude cjena auta novog u okvirima nasih mogucnosti kupovat cu ga svake 2 god novog a do tada nista!cijena lizinga u njemackoj od 250e je za njihovu placu od 2000e kao kod nas za nasu placu od 5000kuna da je 500kn ...opet lopovluk zabranit ce nam disanje u drugim zemljama morat cemo placat zrak kad dodem kod njih lopovluk

Komentiraj...
Vidi sve komentare