To je to što me zanima!

Proizvođači ulažu 515 milijardi dolara u električne automobile i baterije do 2030. godine

Analiza pokazuje da proizvođači automobila planiraju potrošiti oko 515 milijardi dolara u sljedećih pet do deset godina na razvoj i proizvodnju vozila na baterije
Vidi originalni članak

Proizvođači automobila planiraju do 2030. godine potrošiti 515 milijardi dolara na razvoj električnih vozila i baterija, kako bi potaknuli napuštanje automobila pogonjenih fosilnim gorivima i ispunili ciljeve dekarbonizacije, pokazuje Reutersova analiza.

Prije manje od tri godine slična Reutersova analiza, koja se kao i nova temelji na objavljenim namjerama tvrtki za ulaganjima, pokazuje da automobilske tvrtke planiraju potrošiti 300 milijardi dolara na električna vozila i povezane tehnologije. No, sklonost nultim emisijama ugljika u gradovima kao što su London i Pariz te zemljama od Norveške do Kine, naglasili su hitnost investicija autoindustrije u električna vozila.

Analiza pokazuje da proizvođači automobila planiraju potrošiti oko 515 milijardi dolara u sljedećih pet do deset godina na razvoj i proizvodnju vozila na baterije i napuštanje motora s unutarnjim izgaranjem. No, industrijalci i analitičari zabrinuti su da bi bez značajnih dodatnih poticaja i povećanih ulaganja u punionice i kapacitet mreže, potražnja za električnim vozilima mogla biti daleko ispod sadašnjih agresivnih ciljeva.

Uz Reutersovu, postoje i druge analize, a jedna od njih - ona konzultantska tvrtke AlixPartners, pokazuje da će ulaganja autoindustrije u električna vozila do 2025. godine doseći 330 milijardi dolara. Prema AlixPartnersu, 2020. godine svi svjetski proizvođači automobila zajedno potrošili su gotovo 225 milijardi dolara na kapitalne izdatke i istraživanje i razvoj.

Reuters pak navodi kako se čini da je Tesla, najveći svjetski proizvođač električnih vozila, jedini koji prodaje gotovo svako vozilo koje proizvede i priprema nove "gigatvornice" vrijedne više milijardi dolara u blizini Berlina i Austina, koje će značajno povećati proizvodni kapacitet.

U međuvremenu raste politički i regulatorni pritisak na proizvođače da sljedećih 10-15 godina počnu s postupnim ukidanjem proizvodnje vozila na fosilna goriva, uključujući benzinsko-električne hibride te povećavaju proizvodnju potpuno električnih modela.

Brojne zemlje, od Singapura do Švedske, najavile su zabranu prodaje novih vozila s motorima s unutarnjim izgaranjem do 2030. godine, a američki predsjednik Joe Biden rekao je kako želi da 40 do 50 posto prodaje automobila do 2030. godine čine električna vozila.

Volkswagen predvodi ulaganja

Njemački Volkswagen predvodi ostatak industrije, s više od 110 milijardi dolara u električna vozila i baterije do 2030. godine. Ulaganja VW-a, kao i ona mnogih njegovih konkurenata, usmjerena su na poboljšanje raspona i performansi baterija i snižavanje cijene električnih vozila, kao i na proširenje proizvodnje baterija i električnih vozila diljem svijeta.

VW, Daimler i BMW planiraju potrošiti ukupno 185 milijardi dolara do 2030., dok američki proizvođači automobila GM i Ford očekuju da će potrošiti gotovo 60 milijardi dolara do 2025. godine.

Kineski proizvođači automobila, predvođeni lokalnim partnerom VW-a i GM-a SAIC Motorom, najavili su više od 100 milijardi dolara ulaganja tijekom sljedećeg desetljeća.

Japanci znatno zaostaju te su Honda, Toyota i Nissan do sada objavili plan ulaganja u električne automobile i baterije u ukupnom iznosi od 40 milijardi dolara.

Niz drugih vodećih svjetskih proizvođača automobila najavilo je prelazak na proizvodnju električnih vozila u nadolazećim godinama.

Rolls-Royce namjerava u potpunosti prijeći na proizvodnju električnih vozila do 2030. godine. Britanski proizvođači poput Jaguara Land Rovera, Bentley Motorsa i Mclarena namjeravaju se također preorijentirati na proizvodnju takvih vozila.

Navedena ulaganja ne uključuju desetke milijardi dolara koje u dodatne proizvodne kapacitete ulažu najveće svjetske tvrtke za proizvodnju baterija, mnoge u suradnji sa svojim partnerima proizvođača automobila.

Međunarodna energetska agencija predviđa da će, ako se nastave trenutni trendovi, broj električnih vozila, uključujući kombije, kamione i autobuse, na svjetskim cestama do 2030. godine doseći 145 milijuna.

 

 

Idi na 24sata

Komentari 9

  • CyberMario 11.11.2021.

    zato se i ulaže, da smanje troškove, odnosno cijene, razvijaju mreže, unapređuju baterije. Ne kužim kako nekima uporno nije jasno da je jednostavno to budućnost, kao što se sa ugljena prešlo na naftu sa nafte na nuklearke, tako i ovo, A što se tiče komentara o Kini, to je istina. Ako i padnu cijene el. vozila Kina će svijet ucjenjivati proizvodnjom čipova.

  • Šišmiš 11.11.2021.

    Baterije - promašena tehnologija. Ali donosi najviše zarade, pa kao i uvjek do sada spike o "ekologiji" su samo bajke.

  • toma789 10.11.2021.

    ha ha ha, baterije uopće nisu problem, cijene automobila nisu problem. Ono što se događa u kini uskoro slijedi cijelome svijetu. Cijene svega će u najboljem slučaju ( ako se dogodi čudo) ostati iste kao do sada, ali puno veća vjerojatnost je da će jako rasti. Svi ovise o kini, ona će i dalje u najmanju ruku isto zarađivati dok će cijene svega što ima ikoji čip rasti. Za 10-15 godina električni automobili i zagađenje okoliša će nam biti doslovno najmanji problem

Komentiraj...
Vidi sve komentare