Kada je 2013. godine vizionar Elon Musk svijetu objavio Hyperloop, nitko nije znao kada će taj futuristički projekt zaživjeti. Hyperloop je koncept novog načina javnog prijevoza koji bi udaljenost od 600 kilometara (udaljenost između Los Angelesa i San Francisca) prelazio za samo pola sata (upola kraće nego što je to potrebno letu avionom između ta dva grada).
Transport bi se sastojao od mini vagona-kupola koji bi se kretali iznimno velikim brzinama u specijalno dizajniranim tunelima u kojima bi bio vakuum.
Elon Musk se već proslavio projektima poput električnih automobila i vlastite svemirske kompanije, no razvoj Hyperloopa je ipak prepustio svijetu, odlučivši da nema vremena voditi taj projekt.
Mnogi su sumnjali da će Hyperloop zaživjeti jer iziskuje goleme troškove - procjene su da bi tunel od San Francisca do Los Angelesa stajao oko 16 milijardi dolara, no neki kritičari tvrde da bi ta brojka bila bliže 100 milijardi dolara.
No, unatoč tome, Hyperloop projekt ide dalje i upravo se u sljedećim tjednima očekuju prvi konkretni planovi. Naime, najavljeno je da se kreće s izgradnjom testnih instalacija. Tvrtka Hyperloop transportne tehnologije objavila je da će izgraditi 8 kilometara testne 'pruge' u Kaliforniji. Cilj je testirati tehnologiju slanja kapsula pri velikim brzinama.
U planu je da testna linija preveze 10 milijuna ljudi u svom probnom razdoblju. Iako se planiraju brzine od čak 1220 km/h, u prvoj fazi ljude će prevoziti samo na brzinama od oko 250 km/h. Pune brzine od 1220 km/h ispočetka će biti namijenjene samo za prazne kapsule. Gradnja poligona trajat će 32 mjeseca, a vrijednost testa je oko 150 milijuna dolara.
Operativni direktor Hyperloopa, Bibop Gabriele Gresta, rekao je za Dezeen kako je ovo najbliža stvar teleportaciji te da će promijeniti čovječanstvo.
No, Elon Musk se ipak nije sasvim povukao iz projekta te i on gradi svoju testnu stazu u Teksasu.
- Brzine će biti tolike da će japanske superbrze vlakove ostaviti daleko iza sebe - pohvalio se Musk.