Automatizirani pilićarnik koji su osmislili Maja Pavlić i Mihael Orak iz Osnovne škole Iver te veliki kolaboracijski projekt, koji je kroz interaktivnu kartu povezao više od 100 škola i udruga kako bi prikazivali niz meteoroloških pokazatelja, najbolji su projekti donacijskog natječaja Generacija Next u ovoj školskoj godini.
Svoje projekte predstavili su zadnjeg dana školske godine u Hrvatskom Telekomu koji je i ove godine sa 700.000 kuna podržao razvoj projekta koji se temelje na tehnologiji interneta stvari, a u projektu je sudjelovalo više od 100 škola i udruga sa 800 đaka. U isto su vrijeme poručili da prijave za sljedeću školsku godinu traju do 2. srpnja te da su osigurali ista sredstva kao i ove godine.
- Živimo u četvrtoj industrijskoj revoluciji i pred nama je novi val tehnoloških promjena. Što se brže prilagodimo, to ćemo kao društvo biti uspješniji. Zbog toga zadnje dvije godine kroz donacijski natječaj ali i raznim drugim aktivnostima kompanije snažno ulažemo u STEM obrazovanje nove generacije - Generacije Next. Upravo su oni budući lideri koji će na tim tehnologijama učiti, stvarati i raditi. Oni su naš najznačajniji resurs za buduće poslovanje, nova zanimanja te razvoj čitavog društva - istaknuo je Boris Drilo, član Uprave HT-a.
Nenad Bakić, koji je suosnivač Instituta za razvoj i inovativnost mladih (IRIM), predstavio je kolaboracijski projekt 100 škola za koji je rekao kako misli da je globalno unikatan projekt. Svaka uključena ustanova je izradila malu stanicu za mjerenje atmosferskih varijabli - temperature, vlage, tlaka, UV indeksa, količine svjetlosti, te količine mikročestica u zraku za prikazivanje onečišćenja zraka. Svi ti podaci prikazuju se u realnom vremenu na interaktivnoj karti Hrvatske, a Bakić je rekao da će učenici opremu (Arduino) koju su iskoristili za ovaj projekt koristiti i za nešto novo.
- Drago mi je da je HT prepoznao projekt koji smo osmislili i podržao ga vrijednom donacijom, koju smo nadogradili i vlastitim sredstvima. Tehnologiji Interneta stvari smo orijentirani zato jer s njome učenici mogu razviti projekte koji su bliski korisnim aplikacijama, ili to – poput ovog projekta – već jesu, te su tim projektima primiču inovativnosti, poduzetništvu i tržištu rada. Upravo zato smo u ovaj projekt uključili i srednje škole.