Kamenčić koji udara u vjetrobran svakom vozaču može zadati teže glavobolje.
Zbog malog kamena staklo može puknuti i možda će ga trebati zamijeniti. No neka se oštećenja mogu i popraviti.
-Možemo popraviti oštećenja od promjera otprilike 25 do 30 mm, i svakako je bolje staklo popraviti nego zamijeniti jer se na autu zadržava originalno staklo, a i popravak je brži i osjetno jeftiniji od zamijene - kaže Davor Hernaus iz tvrtke Carglass.
No da bi se staklo moglo popraviti potrebno je reagirati što prije nakon što nastane oštećenje.
-Oštećenje će se vrlo vjerojatno povećati, što je šteta, jer tada više nema mogućnosti popravka i potrebno je ugraditi novi vjetrobran - kaže Mislav Kurtela iz tvrtke Laus International.
A novi vjetrobran može biti nevjerojatno skup.
-Cijena stakla je za svako vozilo drugačija, a zavisi om opremi samog stakla, njegovoj boji, solarnom i akustičnom premazu, anteni za radio GPS, grijačima. U ekstremnom slučaju staklo za neki skupi auto može stajati i 20.000 kuna, a kod nas je popravak 520 kuna - ističe Davor Hernaus iz Carglassa.
Čak i kad birate najjeftinija zamjenska stakla popravak se isplati.
- Kod nas je okvirna cijena popravka 250 kuna. Najpovoljnija opcija zamjene stakla na zadnjoj generaciji Clija je oko 810 kuna, a na zadnjoj generaciji Golfa oko 950 kuna. Tako da je ušteda barem 550 kuna, a u prosjeku između 700 i 1.000 kuna - tvrdi Mislav Kurtela iz Lausa.
Postupak popravka je prilično brz tako da klijent može pričekati u servisu, nije potrebno ostavljati auto i biti bez njega čitav dan.
-Popravak traje od 30 do 40 minuta. Tijekom postupka se u oštećenje injektira posebna smola koja se nakon toga osuši i poslije toga stvrdne UV lampom. Oštećenje ne može biti nevidljivo, no neće se proširiti na što dajemo doživotnu garanciju - kažu iz Carglassa.
Većina oštećenja vjetrobranskog stakla nastaje na autocestama zbog velikih brzina kojima se njima vozi,a kritična razdoblja su zima zbog mnogo kamenčića na cesti i ljeto zbog gustog prometa na cestama.
Ako vjetrobransko stalo napukne više od 3 cm u promjeru, ne može se popraviti, no ne morate se bojati da će se rasuti u komadiće. Ono je naime višeslojno i ne može se rasuti, no potrebno ga je što prije promijeniti. Ostala stakla će se rasuti na komadiće i oštećenja na njima nije moguće popravljati.
Od servisa do servisa cijene popravka stakla se kreću od otprilike 150 do 600 kuna. Razlika je u tehnologiji popravka, no skuplje metode daju bolje rezultate, odnosno oštećenje je nakon popravka u pravilu manje vidljivo.
I nakon popravka vidi se trag oštećenja kao mala, jedva primjetna mrlja na staklu, no taj trag je mnogo manji od oštećenja prije popravka. Iako ne izgleda kao poptuno novo, ovakvo staklo je sigurno. Oštećenje se neće dalje širiti.
Iskustva s takvim setovima su loša. Nakon što pokušaju popraviti sami ljudi dolaze u naš servis ne bi li ispravili stvar. Međutim tu više ne postoji pomoć, kaže Davor Hernaus iz Carglassa