Nekada su se mladi divili rock zvijezdama poput Jima Morrisona ili Johna Lennona, no danas su im uzori Mark Zuckerberg i Elon Musk. Startupi su hit u poslovnom svijetu. Uz pomoć raznih crowdfunding stranica, nikada nije bilo lakše ostvariti svoje snove. Ako ste poduzetnik ili sanjate o svom biznisu, vrijeme je da se pokrenete. Uz pomoć raznih aplikacija, društvenih mreža i alata možete svoju ideju proširiti globalno.
No, poduzetnike na putu do uspjeha čekaju mnoge prepreke i izazovi. Biti 'sam svoj šef' donosi mnoge odgovornosti, a uspjeh se ne stječe preko noći.
Ako ste uporni i imate ideju koja će oboriti kupce s nogu, ovi savjeti pomoći će vam da se pokrenete.
Definirajte proizvod
Prvi korak u pokretanju vlastitog posla je definiranje proizvoda ili usluge koje želite ponuditi na tržištu. Da bi to učinili, morate proučiti tržište i razmisliti što je kupcima potrebno i što žele. Najvažnije pitanje koje si morate postaviti je: koji problem moj proizvod ili usluga rješava?
Vaša ideja ne mora biti revolucionarna. Može biti poboljšanje postojećeg proizvoda. Osvrnite se oko sebe i razmislite što bi vama ili vašim prijateljima olakšalo svakodnevicu.
Kada ste odlučili što želite ponuditi kupcima, naučite sve o vašem proizvodu. Morate biti spremni odgovoriti kritičarima i braniti vaš proizvod.
Napravite poslovni plan i prikupite resurse
Prije pokretanja svog posla iznimno je važno napraviti poslovni plan. Definirajte koliko morate uložiti, koliko želite zaraditi unutar zadanih vremenskih okvira te koje tržište želite osvojiti.
Crowdfunding stranice mogu biti od iznimne koristi u ovoj fazi. Pomoći će vam skupiti novac za pokretanje posla, a testirat ćete reakciju kupaca na vaš proizvod.
Također, morate imati i 'plan B' za sve moguće prepreke na putu do uspjeha.
Crowdfunding stranice mogu biti od iznimne koristi u ovoj fazi. Pomoći će vam skupiti novac za pokretanje posla, a testirat ćete reakciju kupaca na vaš proizvod.
Pronađite mentora
Potpora vaših prijatelja i obitelji dobro će utjecati na vaše samopouzdanje, no ponekad ćete trebati i stručan savjet od iskusne osobe koja se zna kretati u poduzetničkim vodama. Mentor će vas gurati naprijed, upoznati vas s pravim ljudima i razumjet će vaše brige i probleme.
Mentor može biti vaš prijatelj, poznanik ili bivši profesor, netko kome se možete obratiti za savjet.
Iskoristite priliku
Tajming je ključan za pokretanje posla. Analizirajte tržište i plasirajte svoj proizvod ili uslugu u savršenom trenutku.
Također, pazite na to i da ste vi spremni za plasiranje proizvoda. Morate se konstantno educirati, razvijati nove vještine i unaprjeđivati metode rada.
Osvojite kupce
Napravili ste plan, vaš proizvod je finaliziran i što sada? Oglašavanje! Danas postoje mnoga mjesta na kojima možete promovirate svoje proizvode. Iz udobnosti svog doma možete proširiti vijest o vašem poslu milijunima korisnika diljem svijeta.
Otvorite Facebook, Twitter i Instagram profile kako bi vaš proizvod pronašao put do što većeg broja kupaca. Zamolite vaše prijatelje i obitelj da podijele informacije o vašem proizvodu. Uložite u ciljano oglašavanje.
Osigurajte da sustav funkcionira
Jednom kad ste postavili posao na svoje noge, morat ćete pratiti i neke redovite stvari koje će biti važne kako bi vaša tvrtka funkcionirala iz mjeseca u mjesec, poput plaća, praćenja stanja skladišta (ako ga imate), održavanja web stranica.
Izradite listu svih tih stvari koje se ponavljaju i organizirajte si ih u nekom alatu za praćenje zadataka, poput ToDoista koji omogućuje da stavite stvari koje morate obaviti svaki treći četvrtak i slično. Na taj način osigurat ćete da ne propustite sitne stvari koje su ključne za glatko funkcioniranje tvrtke u budućnosti.
Postavite si ciljeve za budućnost
Vaš posao može biti star pet dana ili godinu dana, ali važno je da si stalno postavljate ciljeve kako bi vaš posao mogao napredovati. Pratite što radi konkurencija, analizirajte zaposlenike, ulagače i kolege kako bi vam to pomoglo odlučiti što će biti vaši sljedeći ciljevi i što se mora dogoditi kako bi do toga došli.