Sudeći po umjetnoj inteligenciji, muškarci više vole plavuše, dok su 'visok, crn i zgodan', karakteristike savršenog muškarca za žene.
AI alat je odabrao savršenu ženu i savršenog muškarca birajući između milijun ponuđenih slika diljem interneta i po društvenim mrežama.
Udruga 'The Bulimia Project, koji podižu svijest o bolestima poremećaja u prehrani, pitala je umjetnu inteligenciju da im napravi savršena tijela, sudeći po onim fotografijama koje se na društvenim mrežama najviše 'lajkaju' i komentiraju.
Tako su doznali da najpoželjnije žene, po ovom istraživanju, imaju plavu kosu, 'maslinastu' put, smeđe oči i vitku figuru dok 'savršeni' muškarac ima tamnu kosu, bademaste oči, izražene jagodice i mišićavo tijelo.
Mnogi rezultati, kako piše Daily Mail, odgovaraju 'zastarjelim standardima ljepote', tako da bi savršeni ljudi bili bijelci, ali preplanuli, mršavi, ali mišićavi, i žene neprirodno svijetlo plave kose.
S obzirom da nije jasan točan proces kako je AI došao do ovih rezultata, pretpostavlja se da su rješenje dobili na temelju kombinacije stvarnih fotografija s društvenih mreža te uzimajući dijelove dobili sliku 'savršenih' ljudi.
Čak 40% slika koje prikazuju kako, po njima, savršena žena izgleda, su plavuše. 30% žena imaju smeđe oči, a više od pola preplanulu put.
Preko 70% 'savršenih' muškaraca ima smeđu kosu, 23% smeđe oči. Slično kao i kod žena, većina je bila tamnije puti. Velika većina je imala i bradu.
U izvješću udruga Bulimia Project zaključuje kako u moderno vrijeme društvenih mreža nitko ne može postići takve standarde ljepote koje danas nameću filteri, šminka, plastične operacije...
- Zašto uopće pokušavati dostići te nerealne ideale? Puno je zdravije, i fizički i mentalno, održavati vašu figuru i izgled u nekim realnim, normalnim granicama - dalje navode.
James Campigotto, novinar s Floride, koji je pomagao u ovom projektu, kaže da je cilj bio pokazati i negativne strane umjetne inteligencije, odnosno pokazati koliku moć imaju društvene mreže na ljude i koliko to može biti opasno za mlade.
I studija iz 2019. iz Sveučilišta u Montrealu pokazuje kako društvene mreže mogu biti opasne za mlade.
- Tinejdžeri provode i do devet sati dnevno online. Mnogi su i depresivni jer društvene mreže nameću nerealne ciljeve među mladima i dovodi do frustracije kad ne mogu postići taj nerealni tzv. 'savršeni' izgled - navode u izvješću.
Kroz četiri godine, istraživački tim iz Montreala je okupio 4000 tinejdžera, u dobi od 12 do 16 godina. Zanimljivo, svake godine, kroz istraživanje, su tinejdžeri provodili sve više i više vremena na društvenim mrežama nego prethodnih godina. Tu su uključili i gledanje televizije i mobitele (društvene mreže). Tako je također raslo i nezadovoljstvo među mladima te sve više tinejdžera koji su prijavili znakove depresije ili nezadovoljstva vlastitim izgledom ili postignućima. To se pogoršalo u pandemiji koronavirusa. Nije pomogla ni modna industrija koja je prihvatila fotografije AI alata koji prikazuju 'savršeni' izgled kako bi reklamirali svoje proizvode. Tako su na primjer, na naslovnici singapurskog Voguea u zadnjem izdanju na naslovnici modeli koji su stvoreni putem umjetne inteligencije. Levi's također surađuje s agencijom koja koristi AI i putem računala kreira modele za njihove online kampanje.