U osnovi, ovo bi bio samo još jedan novi Peugeot da nema vrlo zanimljivog karoserijskog koncepta. Je li Peugeot upravo izmislio novu klasu? Pa, realno nije daleko od toga. Ovo je ultimativni crossover svih crossovera. Mješavina nekoliko stilova uklopljena u elegantnu cjelinu svidjela se automobilskoj javnosti i struci jer reakcije na društvenim mrežama i u medijima su vrlo pozitivne. Osim toga moramo priznati da je tijekom sedmodnevnog testa naš 408 privlačio vrlo mnogo pogleda na cestama, mnogo više nego što smo to navikli s drugim testnim autima.
Za početak da pojasnimo. Ovdje se ne radi o modelu koji ima nekakve veze sa starim 408 i aktualnim 508, već o potpuno novom modelu koji je svojevrsna alternativa SUV-ovima kako svojim dizajnom, tako i s mnogo prostora u unutrašnjosti i u prtljažniku. Novi 408 je zapravo nastao na osnovi modela 308, a to bi se na prvi pogled teško moglo pretpostaviti. Fastback s obilježjima Crossovera, coupea i SUV-a stigao nam je na test u najatraktivnijoj opremi GT i s osnovnim pogonom, benzinskim motorom sa 130 KS. Kakvim se pokazao?
O vanjskom dizajnu nema potrebe više govoriti. Činjenica je da se mnogima jako sviđa. No iza atraktivne karoserije krije se i praktična strana ovog auta. Unutrašnjost je vrlo prostrana jer je međuosovinski razmak povećan u odnosu na 308. Usudili bi se reći da straga ima čak i više mjesta za noge nego u aktualnom 508. Prtljažnik je zaista ogroman, u njega stane čak 536 litara.
Unutarnji dizajn je dobro poznata stvar. Automobil ovdje uvelike nalikuje na 308 od kojeg je preuzeta većina detalja. Sve skupa izgleda izuzetno moderno i atraktivno u kombinaciji maštovitim dizajnerskim detaljima i kvalitetnim materijalima te bogatom opremom.
Koncept unutrašnjosti je jedinstveni i-Cockpit s malenim volanom i instrumentima u koje se gleda iznad volana, a ne kroz njega. Ti instrumenti su posebna poslastica, digitalni i s 3D efektom izgledaju napredno, gotovo futuristički, ali su i vrlo pregledni te puni funkcija. Zgodan detalj koji dosta podiže dojam. Isto se može reći i za središnji dio prednjih armatura s atraktivnim infotainment sustavom. Ima zaslon dijagonale 10" i dodatni manji zaslon ispod njega koji služi za postavljanje virtualnih prilagodljivih tipki. Infotainment sustav je vrlo jednostavan za korištenje te radi brzo dok je rezolucija zaslona vrhunska.
Za pogon testnog automobila zadužen je osnovni motor u ponudi, 1,2-litreni benzinac s tri cilindra i 130 KS. Automobil serijski dolazi s automatskim mjenjačem s osam brzina. Iako bi ovom autu možda bolje pristajao uglađeniji i snažniji plug-in hibridni pogon, za osnovu ovo je i više nego dovoljno. Motor se dobro nosi s 408-icom, iako ubrzanja nisu baš onako sportska kako sugerira njegov izgled. Također prilikom agresivnije vožnje malo smeta zvuk motora u unutrašnjosti. Ne bismo to nazvali bukom jer zvučna izolacija je vrhunska, već povišenim karakterističnim zvukom trocilindričnog motora koji baš ne pristaje karakteru ovog auta. Ovako motoriziran 408 se mnogo bolje osjeća kad ga vozite umjereno na niskim okretajima. Potrošnja goriva na testu je iznosila 6,6 l/100 km u kombiniranoj vožnji, a u gradu se popela na 7,4 l/100 km. Solidno, s obzirom na to da se radi o poprilično velikom automobilu od skoro 4,7 metara.
Najveće pohvale 408 zaslužuje u pogledu komfora ovjesa. On je zaista vrhunski izbalansiran, nije previše mekan ali vrhunski filtrira neravnine i nakon dužeg putovanja u autu ćete se osjećati prilično svježe. U pogledu dinamike vožnje 408 je vrlo solidan, uvjerljivo prolazi kroz zavoje bez pretjeranog naginjanja karoserije. Na velikim brzinama na autocesti uvjerljivo drži pravac i ulijeva samopouzdanje. Još jednom ističemo vrhunsku zvučnu izolaciju zbog koje na autocesti često imate dojam da se vozite mnogo sporije od stvarne brzine.
Novi 408 vrlo je zanimljiva alternativa SUV-ovima, ali i klasičnim karavanima. Dobar, agresivni i elegantni izgled spaja s praktičnim karakteristikama i obiljem prostora a to se čini kao dobitna kombinacija. Cijenom je osjetno, skoro 5000 eura ispod usporedivog SUV-a 3008, ali ničime realno ne zaostaje za njime. Zato se čini kao vrlo dobra prilika za obiteljski ili malo drugačiji poslovni automobil.
TVORNIČKI TEHNIČKI PODACI:
dimenzije: 469 x 185 x 148 cm
obujam: 1199 cm3
snaga: 96 kW/130 KS
0-100 km/h: 10,4 s
najveća brzina: 210 km/h
potrošnja: 6,0 l/100 km
cijena: 39.776 (testni model), 38.947 eura (bez dodatne opreme), 33.943 eura (osnovni 408)
Važnija oprema Peugeot 408 PureTech 130 EAT8 GT
Aluminijski naplatci 19", 3D digitalni instrumenti, , dodirni zaslon 10", treći zaslon s prilagodljivim "tipkama", navigacija, dvozonska automatska klima, grijana sjedala, grijani upravljač, prednji i stražnji senzori i kamera za parkiranje, električno otvaranje i zatvaranje vrata prtljažnika...