Što smatrate da je tajna uspjeha? Je li presudan talent, sreća, dobar plan ili nešto drugo?
Ne vjerujem da sve ovisi o talentu i da je talent najveći faktor uspjeha. Stav da niste dovoljno talentirani samo je isprika za nedovoljnu upornost. Naravno, trebate biti talentirani kako biste otkrili svoje snage i slabosti, no ako i niste prirodno nadareni za nešto, to ne znači da ne možete uspjeti. Za mene, prije no što znam u kojem smjeru idem, važno je da znam što je zapravo uspjeh. Smatram kako ljudi često krivo tumače uspjeh prije no što znaju što im on zapravo znači. Što god uspjeh vama predstavlja, za nekoga drugoga može biti potpuno druga stvar. Najboljom smatram definiciju uspjeha jednog američkog Youtubera koji kaže kako je za njega uspjeh mogućnost da radi ono što voli cijelo vrijeme. Probajte što je više toga moguće, pronađite ono u čemu najviše uživate i pokušajte vidjeti koliko još ljudi radi isto. Ako oni to rade lakše ili bolje od vas, onda možda to nije ono što želite raditi. No, ako kreirate listu stvari u kojima ste dobri i shvatite da drugi to ne žele raditi, možda je to profesija za vas.
Bavite se sportom. Kako je sport doprinio uspjehu u biznisu?
Ako nemate plan, teško ćete ostvariti ono što želite. Jako sam lijen i volim odugovlačiti pa trebam raspored. Nikad nisam bio organiziran tip. Kada ljudi nemaju plan troše vrijeme na besmislene zadatke odgovaranja na e-mailove satima, pretraživanje Instagrama, gledanje serija ili nešto treće. Moja je tajna da se usredotočim na neke bitne obveze koje taj dan moram riješiti, a sport je uvijek jedna od njih. U tom slučaju nema oklijevanja, prvo što napravim je odlazak u teretanu, a potom će biti vremena za sve ostalo. Ako nemam vremena za važne stvari koje želim raditi, onda prilično loše organiziram svoje vrijeme. Mrzim ići u teretanu, ali kada odem uživam i to mi daje dodatni poticaj.
Surađivali ste s velikim brojem svjetski poznatih brandova. Kako ste zadobili njihovo povjerenje i uvjerili ih da ste baš vi prava osoba?
Iako sam imao sreću surađivati sa svjetski poznatim brandovima, imao sam velike poteškoće kod započinjanja novih suradnji. Većinu vremena ne dobivam nove angažmane i ako čitate o poslu na kojem radim, to je samo jedna od nekoliko kompanija koje su mi odlučile dati povjerenje. Ustvari dobivam jedan do dva posto poslova za koje se prijavim jer zaista nije lako zadobiti nečije povjerenje. Stupio sam u kontakt s 1000 do 2000 kompanija da bih došao do desetak klijenata. Smatram kako je to igra upornosti i brojeva. Ako netko teško pronalazi klijente, poručio bih mu da je sve to samo igra brojeva i da iskoristi sve kapacitete kako bi došao do što više njih – preko e-maila ili čak prisustvujući na brojnim konferencijama. Treba pronaći pametan način kako ih im se obratiti.
Koji je najveći izazov s kojim se susrećete u svom poslu i u čemu najviše uživate?
Prvi izazov je pronalazak talenata jer postoji prevelika potražnja za njima od strane velikih kompanija. Izuzetno nadarene osobe su ili poduzetnici ili idu raditi u Silicijsku dolinu za stotine tisuća dolara, tako da je teško natjecati se za njih, posebice ako uzmemo u obzir srednjoeuropske standarde. Morate pronaći druge načine kako ih zadržati i upravo je to najteže. Drugi je izazov posao i kako pridobiti klijente. Izazovno je neprestano biti motiviran i tražiti nove klijente bez da ste napadni. Najveći je užitak je prethodno spomenuta definicija uspjeha. Smatram kako 75% vremena radim ono što volim, a to je visok broj koji nastojim povećati.
Kako su se trendovi u digitalnom marketingu promijenili otkad ste započeli karijeru?
Ništa se pretjerano nije promijenilo u načinu rada. U 80-ima smo prodavali automobile koristeći zgodne djevojke, a sada radimo istu stvar, ali je zovemo Instagram. Mislim da moramo biti svjesni da su tehnologije sve dostupnije te ih naučiti iskoristiti. Uzmimo za primjer vloganje. Sve što vam treba je smartphone i imate čistu sliku i zvuk. Ono što marketingaši moraju također shvatiti, i što je konstantan problem, je da postoji zatrpanost informacijama i umjesto da prodajemo stvari zavaravajući ljude, trebamo stvoriti dodatnu vrijednost. Kupci koriste previše stvari koje ne trebaju i to ih čini nesretnima. Potreban nam je zaokret u načinu razmišljanja.
Na ovogodišnjem Weekend Media Festivalu imate predavanje na kojem ćete pričati kako svaki put napraviti uspješan pitch. Što publika može očekivati?
Kada govorim o važnosti toga što je važno reći na pitchu, bitne su dvije stvari – sadržaj i kontekst. Važno je što želite reći, ali i način na to govorite. Zbog toga treba znati kome se obraćate i razumjeti kulturološke raznolikosti. Pitchanje u SAD-u potpuno je drukčije nego u Europi. Tamo koristite vrlo direktne rečenice i pričate na način kao da ste već uspješni, dok ovdje govorite o ideji koju želite ostvariti. Tajna formula koju mogu dati za pitch je stvaranje dobre teze oko koje ćete graditi cijelu priču.
Koje su najčešće pogreške u postavljanju strategija pojedinih brandova?
Veliki brandovi ne surađuju sa startupovima koji bi im dali svježe ideje. Za male kompanije problem je što pokušavaju napraviti previše toga odjednom i govore „da“ prečesto. Trebali bi se fokusirati na ono što rade najbolje i to će im dati najbolje rezultate.
U čemu uživate kad je riječ o slobodnom vremenu?
Volim gledati vlogove i inspirativne video tutoriale iz kojih učim nove stvari i izvlačim bilješke. Lijen sam, ali uživam čitati i provoditi vrijeme s fora ljudima. Također, bavim se svakakvim sportovima poput golfa ili skvoša. Uživam i putovati te istraživati nova mjesta i hranu.
Radujete li se posjetu Rovinju? Jeste li prije bili u Hrvatskoj?
Bio sam u Zagrebu i Umagu, ali ne i u Rovinju. Čuo sam puno lijepih stvari o Rovinju i Weekend Media Festivalu tako da se zaista radujem dolasku.