To je to što me zanima!

Pazi na gas i uštedi: I snažni benzinci mogu biti ekonomični

Kako bi dokazali da se moderni auto može voziti štedljivo, uzeli smo zahtjevnog suvozača - sportsku Mazdu3 s 2-litrenim benzincem bez turba i jakih 165 KS
Vidi originalni članak

U samoj osnovi, jedino o čemu izravno ovisi potrošnja goriva je pritisak vaše noge na papučicu gasa. Bez obzira na uvjete u kojima vozite, cilj je da što manje pritišćete papučicu gasa. Najviše goriva motor troši pri ubrzavanju pa taj dio uvijek pokušajte učiniti što kraćim. Optimalno iskoristite potencijal motora i ubrzavajte odlučnim pritiskom na gas, ali ne tjerajte motor bespotrebno u visoke okretaje, nego što prije promijenite brzinu u višu i tako sve dok ne postignete optimalnu putnu brzinu.

Ona ovisi uvelike o samom automobilu, karakteristikama njegova motora, proračunu mjenjača, aerodinamici i sl. Mazda3 s kojom smo testitirali koliko malo može trošiti u tome je posebno zahtjevna. Naime, riječ je o najsnažnijemu modelu koji pokreće, za današnje downsizeing standarde, veliki dvolitreni benzinski motor koji razvija čak 165 KS. Uz to, ima sportski proračunati mjenjač zbog čega nam je bilo užitak voziti ga na Grobniku ili preko Učke, ali i vrlo zahtjevno u ekonomičnoj vožnji.

Nasreću, mjenač je izuzetno kvalitetan pa su česte izmjene brzina potrebne u štedljivoj vožnji s njime više užitak nego napor. Pomogli su nam i neki drugi dodaci top paketa opreme naše Mazde3 - primjerice, head-up zaslon koji projicira brzinu na prozirnu pločicu u vidnom polju vozača olakšavao nam je održavanje brzine na otvorenoj cesti, tempomat na autocesti, dok je stop sustav sam gasio motor za stajanja.

Ako želite biti štedljivi sa svojim automobilom, ne zaboravite napumpati gume na propisani pritisak i izvaditi bespotrebne, naročito teške stvari iz prtljažnika.

A) GRADSKA VOŽNJA

Što brže izmjene brzina ključne su za štedljivu vožnju u uvjetima gradskog prometa, pa je sreća što je mjenjač u Mazdi3 jedan od najboljih što se uopće ugrađuju u serijske automobile. Vrlo brz, precizan, kratak... čisti je užitak za korištenje pa nam stalne izmjene nisu teško pale.

  1. Uvijek vozite u što višem stupnju prijenosa dok god se motor ne “guši” i budite što brži u izmjenama brzina
  2. Ubrzavajte odlučno i odriješito kako bi što prije postigli putnu brzinu i onda je pokušavajte održavati
  3. Gledajte unaprijed, previđajte reakcije drugih vozača
  4. Kočite motorom, nemojte se koturati u leru do semafora
  5. Zapamtite raspored paljenja semafora na svakodnevnim rutama kako bi što manje stajali

6,6 l/100 km

B) OTVORENA CESTA

Umjerenost je vrlina stara je poslovica koja je ujedno i najbolji savjet za štedljivu vožnju otvorenom cestom - ni prebrzo ni presporo. Sve iznad 100 km/h povećava potrošnju goriva zbog otpora zraka, ali i prespora vožnja loše utječe na ekonomičnosti vožnje.

  1. Vozite u najvišem stupnju prijenosa i održavajte stalnu, umjerenu brzinu vožnje promatrajući promet ispred
  2. Prije oštrih zavoja koristite nižu brzinu za kočenje motorom, na izlasku ubrzavajte umjereno
  3. Uzmite dovoljno prostora za pretjecanje bez jurnjave

4,3 l/100 km

C) AUTOCESTA

Kratko proračunat mjenjač glavni je krivac za razmjerno visoku potrošnju goriva Mazde3 na autocesti. Kada znate da se u šestoj brzini možete voziti već brzinom od 50 km/h onda je jasno da je je svako povećanje brzine proporcionalno znači i veću potrošnju goriva.

  1. Ne jurite, vozite unutar ograničenja jer potrošnja goriva raste s kvadratom brzine, a i riskirate kaznu
  2. Uvijek isključite tempomat na uzbrdicama jer on pokušava održati zadanu brzinu bez obzira na bilo što i pritom drastično povećava potrošnju goriva

8,3 l/100 km

Revolucionarna tehnologija

Da u novoj Mazdi3 radi bilo koji dvolitreni atmosferski motor, naš bi pokušaj brzo pao u vodu. Ovdje je riječ o itekako naprednome motoru koji koristi revolucionarna tehnička rješenja okupljena pod imenom SkyActiv. Mazdin supermoderni benzinac, naime, ima izuzetno visok kompresijski omjer od čak 14:1, a to nitko od konkurencije još nije u stanju ostvariti. Uz to, motor ima olakšane klipnjače i klipove s posebnim jamicama na čelu kako bi se izbjeglo pogubno detonatno izgaranje. Zbog toga je masa smanjena 10 posto, a trenje unutar motora smanjeno je impresivnih 30 posto.

Mazda3 Sport G165 Revolution

TVORNIČKI PODACI:
masa: 1295 kg
dimenzije: 446x180x147cm
spremnik goriva: 51 l
prtljažnik: 364 l
obujam: 1998 ccm
omjer kompresije:  14:1
snaga: 121 kW/165 KS
okretni moment:  210 Nm  
ubrzanje (0-100km/h):  8,2 s
najveća brzina: 210 km/h
potrošnja: 5,8 l/100 km
emisija co2: 135 g/km

Idi na 24sata

Komentari 26

  • MarkoBogdan 02.07.2014.

    fff

  • komentator s marsa 30.06.2014.

    auto je ili napravljen da troši ili da ne troši. uzmeš neki agresivniji benzinac moš ti njega kao štedljivo voziti i smanjit si 20% potrošnju i stalno se živciraš što nemožeš da ga stisneš. onda bolje uzmi štedljivog dizela i njega i da tiskaš on ne troši ali ni neide.

  • dave 28.06.2014.

    ne trose auti puno..nego je benzin skup..meni trosi 20 l/100 ..plina pa mi nije puno..da je benz..bilo bi belaja

Komentiraj...
Vidi sve komentare