Pavao Anić, 22-godišnji student pedagogije na FFZG-u, prolazi kroz videoigre doslovno otkad zna za sebe te koristi svaku slobodnu priliku da upali PlayStation 3 ili PS4, ovisno o tome je li u studentskom domu u Zagrebu ili kod svojih u Sisku gdje ga čeka potonja konzola. I dok ništa od toga nije neuobičajeno za jednog mladića u 21. stoljeću, ono što ovu priču čini itekako posebnom jest činjenica da je Pavao još od rođenja - slijep.
Njegova ljubav prema videoigrama tako je počela sa zvukovima SNES klasika koje bi slušao kada bi došao u posjet baki i ujacima, inače zagriženim gamerima. Taj interes ubrzo je prerastao u hobi koji su njegovi najbliži podržali te mu vrlo brzo nabavili originalnu PlayStation konzolu uz koju je napravio prve samostalne gaming korake, otkrio je Pavao u ekskluzivnom intervjuu za Lvl8.
Do današnjeg dana najbolje mu leže borilačke igre u stilu Mortal Kombata i Fight Nighta, i to iz razloga što mnoge od njih imaju izuzetno naglašenu zvučnu komponentu. Jednostavnije rečeno, zahvaljujući činjenici da (gotovo) svaki pokret u takvim igrama ima karakterističan zvuk, Pavao je uz puno truda u mogućnosti zapamtiti ta obilježja brojnih poteza kako bi ih mogao kontrirati te si posljedično otvoriti prostor za kontranapad.
"Greške uvijek čekam, ali ih i dočekam... a zatim ja stupam na scenu," objašnjava Pavao kroz smijeh.
Taj pozitivan stav i nevjerojatna upornost učinile su ga izuzetno dobrim igračem Mortal Kombata i nekolicine drugih borilačkih igara, no trebalo mu je mnogo godina dok nije shvatio koliko je zaista dobar. Tek je 2017. tako počeo tražiti ljudske protivnike putem mreže svih mreža u Mortal Kombatu X. "Prije toga sam mislio da će me razbiti k'o beba zvečku," prisjeća se FFZG-ovac.
Pavao je s godinama usavršio ovu metodu učenja igranja naslijepo, pa u praksi dočekuje protivničke napade i kontrira bolje od većine igrača na koje možete naletjeti van velikih turnira, barem što se tiče omiljenog mu Mortal Kombat serijala. I dok većina onih koji su se do sada okušali u znatno drugačijoj jedanaestici muku muče sa savladavanjem njenih brojnih mehanika unatoč činjenici da imaju dva zdrava oka više, Pavao ponosno otkriva kako je u svega pet tjedana od izlaska novog MK-a već savladao kompletne repertoare poteza čak tri lika.
Ovaj budući pedagog u šali kaže kako sada redovito dijeli odgojne mjere u obliku virtualnih batina, a više uopće nije iznenađen kada mu ljudi ne vjeruju da je slijep nakon što ih sravni sa zemljom u online igri. Tako na tu informaciju često reagiraju uvredama i psovkama, no Pavao se ne da smesti. "Možda mi ne vjeruju jer misle da ih želim poniziti," nagađa on, dodavši kako takve ispade ne uzima k srcu.
Oni koji si pak uzmu vremena za upoznati ga i čuju za njegovu nevjerojatnu životnu priču koja je još uvijek na početku, ali već sada nudi brojne lekcije iz upornosti i optimizma, iz tog iskustva u pravilu izlaze sa širim vidicima, ali i kao bolji igrači.
Van žanra borilačkih igara, mainstream gaming i dalje nije pretjerano pristupačan slabovidnim, a kamoli slijepim osobama. Pavao se nada kako će Sony u budućnosti ugraditi kakvu glasovnu jedinicu u PlayStation konzole, dodavši kako samo povremeno koristi postojeće glasovne naredbe jer je već više-manje naučio sve njegove izbornike napamet. Sony u biti već nudi tzv. text-to-speech rješenje, no samo za američki engleski unutar glavnog sučelja PlayStationa 4, što uvelike ograničava njegovu funkcionalnost za slabovidne igrače iz Hrvatske i regije koji bi tu tehnologiju prvenstveno željeli koristiti za slušanje transkripata poruka koje razmjenjuju s prijateljima.
Pavao tako godinu i pol dana nakon svojeg emotivnog, sevdalinkama praćenog puta u finale 2017. izdanja Supertalenta ganja nove tipove trijumfa, iako njegova ljubav prema glazbi ne jenjava i u biti je jedina stvar koju danas uspoređuje sa svojom strašću za gamingom. "Ako preko vikenda nemam ništa za učiti, onda ili igram, ili sviram, ili igram i sviram," jednostavno objašnjava Pavao.
POGLEDAJTE Lvl8. GAMEPLAY MOBILNE VIDEOIGRE: