I ovogodišnje izdanje Paris Motor Showa je u znaku struje. Gotovo svi predstavljeni novi koncepti su ili hibridi ili električni automobili, a nađe se i zanimljivih serijskih modela.
Električni Opel je europski Bolt
Najzanimljiviji među njima je svakako Opel Ampera, europsko izdanje Chevroleta Bolta, trenutno najnaprednijeg električnog automobila kompaktne klase. Automobil ima deklarirani doseg od čak 500 kilometara s jednim punjenjem, što je 200 kilometara više od bilo kojeg konkurenta koji se trenutno nalazi na tržištu. Kompaktni automobil dugačak je 417 cm i vrlo prostran. Za pogon je zadužen električni motor snage 204 KS, ubrzanja su sportska, a maksimalna brzina je ograničena na 150 km/h. Cijena se još ne zna, no automobil bi u Njemačkoj mogao stajati oko 35.000 eura.
I.D. kao najava auta u klasi Golfa
Još veći doseg od 600 kilometara najavio je Volkswagen za svoj I.D. koji bi na tržište trebao tek 2020. godine. Konceptni automobil je zapravo najava naprednog električnog Volkswagena u klasi Golfa. Auto ima 170 KS, juri 160 km/h, do 100 ubrzava za manje od osam sekundi i ima doseg od 400 do 600 kilometara, jer će kupci imati izbor od više baterija. Ovisno o tome će se kretati i cijene. Unatoč planiranom uvođenju I.D.-a Volkswagen će nastaviti raditi i na električnom Golfu.
Nakon 5 minuta punjenja vozi 100 km
Mercedes s druge strane ne planira serijsku proizvodnju konceptnog Generation EQ, no jasno daje do znanja kako ozbiljno rade ne razvoju električne tehnologije. Automobil ima dva električna motora i pogon na sve kotače, a razvija 408 KS i do 100 km/h stigne za manje od pet sekundi. Baterija mu omogućava doseg od 500 kilometara, a na brzom punjaču je dovoljno samo pet minuta kako bi se napunilo dovoljno energije za 100 kilometara vožnje.
Francuzi tehnologije posudili iz Formule
Još jedan zanimljivi električni koncept djelo je domaćina, Renaulta. Automobil izuzetno originalnog i atraktivnog izgleda posudio je motor iz Renaultove Formule E. Ima 350 KS što je dovoljno za ubrzanje do 100 km/h za manje od četiri sekunde. Opremljen je i tehnologijom regeneracije energije kočenja iz Fornule 1. Serijska proizvodnja Trezora nije u planu.
G4 bi trebao biti prava zabava za vožnju
A koliko zabavni mogu biti električni automobili pokazuje i primjer iz Japana. Novi japanski proizvođač GLM predstavio je model G4 koji iz dva električna motora razvija 540 KS i ogromnih 1000 Nm okretnog momenta. Ubrzanje do 100 km/h traje samo 3,7 sekundi, a maksimalna brzina nije otkrivena. Doseg s jednim punjenjem bi trebao iznositi 400 kilometara. Osnivač tvrtke GLM je Nobuyuki Idei, bivši šef Sonyja i jedan od najsposobnijih poslovnih ljudi u Japanu.