To je to što me zanima!

Pad prodaje automobila u Hrvatskoj bio je najveći u EU

U Hrvatskoj je u 2020. godini prema ACEA-inim podacima registrirano ukupno 35.005 novih automobila, što predstavlja pad od 42,8 posto u odnosu na 2019. godinu, najveći među zemljama EU-a
Vidi originalni članak

Hrvatska je u pandemijskoj 2020. godini bilježila najveći pad potražnje za automobilima među zemljama EU-a, gotovo dvostruko veći od europskog prosjeka, pokazalo je u utorak izvješće udruženja proizvođača automobila.

Prošle je godine u 26 zemalja EU-a (bez Malte) registrirano ukupno 9,9 milijuna novih novih automobila, za 23,7 posto manje nego u cijeloj 2019., izvijestilo je udruženje europskih proizvođača automobila ACEA.

Pad je najveći otkada je ACEA počela objavljivati izvješća a izravan je rezultat pandemije covida 19 i mjera koje su vlade poduzimale kako bi se obuzdale.

Među četiri vodeća europska tržišta najviše je prošle godine potonula potražnja za novim automobilima u Španjolskoj, gotovo za trećinu. Slijede Italija i Francuska gdje se potražnja smanjila za četvrtinu.

Najblaži pad zabilježen je na najvećem europskom tržištu, onom Njemačke, gdje je potražnja smanjena gotovo za petinu.

U Hrvatskoj je u 2020. godini prema ACEA-inim podacima registrirano ukupno 35.005 novih automobila, što predstavlja pad od 42,8 posto u odnosu na 2019. godinu, najveći među zemljama EU-a.

PROSINAC DAJE NADU Nijemci kupili čak petinu manje automobila u prošloj godini

Stabilizacija u prosincu

Potražnja se ipak stabilizirala u prosincu, uz najblaži pad registriranih novih automobila u cijeloj prošloj godini, za 3,3 posto u odnosu na isto razdoblje godine ranije. Ukupno je u 26 zemalja EU-a registrirano nešto više milijun novih automobila.

Pandemija covida 19 teško je pogodila europsko tržište automobila u 2020. godini koje je poraslo samo u rujnu, a najdublji je pad, za 76,3 posto, zabilježilo u travnju, na vrhuncu prvog vala zaraze, pokazuju podaci ACEA-e.

Prosinac je na vodećim tržištima donio mješovite rezultate, pa je potražnja u Njemačkoj porasla 10 posto, dok je u Italiji i Francuskoj pala za 14,9 odnosno 11,8 posto.

U Španjolskoj je registriran jednak broj novih automobila kao i na kraju 2019., pokazuje ACEA-ino izvješće.

U Hrvatskoj je u prosincu prema ACEA-inim podacima registriran 2.051 novi automobil, upola manje nego u istom mjesecu godine ranije. U studenome potražnja je smanjena za četvrtinu.

Idi na 24sata

Komentari 19

  • BlackRaven 22.01.2021.

    Ne pada mi napamet vozit išta (novoga) sa HR tablicama, kad ga dobijem duplo jeftinije bilo gdje u EU. Prijave boravišta i prebivališta kažeš? To vani ne postoji. A još manje imam namjeru financirati ove lopove na vlasti kroz namete na zrak.

  • NenadZG 21.01.2021.

    Kad su auti skupi. Gledam vozila. 2010 sam kupio Hyundai i30 116 KS CDRi iLike (treća oprema od četri) za 112.000 kuna. Sada to vozilo košta 150.000 kuna s benzincem 1.0 i trećim paketom opreme. Svi auti koji su nekada bili u rangu 100.000-120.000 kuna sada su 50.000 kuna skuplji. Dakle 30% i više posto. Plaće nisu toliko rasle. Uz sve to korona i potresi.

  • ichbin2 19.01.2021.

    gdje su trošarine največe tu je i pad najveći, tko je kaj i htio kupit vjerojatno se predomislio pa otišo u njemačku po polovno. ne pada mi na pamet ovdje kupit novi auto pa da me dodatno oporezuje još 10g.

Komentiraj...
Vidi sve komentare