Tim Berners Lee se smatra izumiteljem interneta kakvog imamo danas, a 28 godina nakon što je predao svoj prvi rad za world wide web, objavio je tekst u kojem izražava veliku zabrinutost zbog novih trendova koji prijete onome što je bio internet u njegovoj viziji i potencijalu koji internet ima.
1. Izgubili smo kontrolu nad osobnim podacima
Berners-Lee kaže da mnoge stranice nude besplatni sadržaj u zamjenu za osobne podatke. Mnogi od nas na to pristaju, ali naši podaci tada odlaze u tuđe vlasništvo i izvan našeg pogleda te gubimo prednosti koje bi mogli imati da imamo kontrolu nad tim i da možemo birati kada i sa kime ćemo dijeliti podatke. Često nemamo ni opciju da biramo koje podatke ne bi htjeli podijeliti.
Berners Lee navodi i kako to prikupljanje podataka ima druge implikacije. Vlade također prate sve više naših aktivnosti i donose sve strože zakone koji narušavaju prava na privatnost, što u represivnim režimima može imati puno teže posljedice poput smrti za blogere ili političkog praćenja neistomišljenika. Čaki tamo gdje vjerujemo da vlasti imaju interese građana na umu, taj nadzor ima težak utjecaj na slobodu govora i korištenje interneta kao mjesta za istraživanje važnih tema.
2. Lažne informacije lako se šire
Ljudi danas vijesti većinom na internetu traže kroz nekoliko društvenih mreža i tražilica, koje zarađuju od svakog linka na koji kliknemo kod njih. Njihovi algoritmi određuju što će nam prikazati na temelju privatnih podataka o nama koje stalno prikupljaju. U konačnici nam prikazuju sadržaj za koji misle da ćemo ga kliknuti, što znači da se lažne vijesti mogu proširiti poput požara. U isto vrijeme oni sa lošim namjerama taj sustav mogu koristiti za financijsku ili političku dobit.
3. Političko oglašavanje mora biti transparentno
Berners Lee navodi i kako je politička promocija postala iznimno sofisticirana industrija, u kojoj se kampanje sada grade s individualnim oglasima kojima se ciljaju sami korisnici. Tako ističe i kako je tijekom izbora u SAD-u do 50.000 varijacija istog oglasa bilo prikazivano na Facebooku svakog dana. Problem su i navodi da se političko oglašavanje koristi na neetične načine kako bi se glasače usmjerilo na lažne vijesti ili kako bi ih se zadržalo kod kuće.