Za samo nekoliko dana u svjetska kina stiže epska priča Warcraft: Početak koja nas na velikom platnu uvodi u svijet igre koja milijune igrača privlači već više od 20 godina. Dok su brojni fanovi detaljno upoznati sa svakim likom koji će proći kroz kadar, ogroman je broj onih kojima će ovo vjerojatno biti i prvi susret s Warcraftom.
Kao i kod Gospodara prstenova, Warcraft je smješten u izmišljeni svijet Azeroth u kojem žive ljudi, patuljci, vilenjaci, zmajevi i sve ostalo što je karakteristično za slične svjetove.
Sada već davne 1994. stigla nam je prva strategija Warcraft: Orcs & Humans u kojoj smo upoznali orke, ratnike zelene kože koji su kroz portal stigli u Azeroth iz svog svijeta Draenora, nakon čega su uslijedili veliki ratovi ljudi i orka. U nastavku serijala otkrivamo kako je Azeroth puno veći nego smo mislili te saznajemo za nove kontinente, ali i za nove velike vrste koje su važan dio priče. Deset godina nakon prve igre objavljen je i World of Warcraft, multiplayer igra u kojoj smo preuzeli kontrolu nad svojim likovima i krenuli u osobno istraživanje svijeta. Te su se pustolovine nastavile širiti novim ekspanzijama kroz sljedeće godine, a sedma 'Legion' bit će objavljena u kolovozu ove godine.
No koliko je Warcraft svijet popularan svjedoči i činjenica da se proširio daleko izvan digitalnog svijeta igara. Tako uz film imamo i društvene igre, karte, romane, stripove i časopise…
Procjene su kako se Warcraft prodao u 19 milijuna primjeraka, dok je World of Warcraft s originalnom igrom i ekspanzijama prodan u više od 56 milijuna primjeraka, ali milijuni igrača koji i dalje igraju igru donose prihode Blizzardu.
Gdje je smještena radnja filma?
Priča filma prethodi radnji igre World of Warcraft i govori o prvom susretu ljudi i orka koji su kroz portal došli u ljudski svijet Azeroth kako bi izbjegli smrt na svom svijetu, odnosno smještena je prije prvog rata ljudi i orka
Redatelj Duncan Jones za svoj film je rekao kako to ne treba biti priča o dobrim ljudima koji se bore protiv zlih orka, već bi Warcraft trebao biti priča o herojima na obje strane koji pokušavaju zaustaviti sukob dok im zlikovci ne ostavljaju izbora. Ljude će voditi vitez Andun Lothar kojeg glumi Travis Fimmel, pozant iz serije Vikinzi, dok je predvodnik orka Durotan kojeg glumi Toby Kebbel.
David Bowie je prvi vidio ranu verziju filma
Redatelj Duncan Jones otkrio je u jednom intervjuu kako je njegov otac, legendarni pjevač David Bowie, vidio prvu verziju filma prije smrti. Ispričao je kako mu je pokazao film i neke efekte. Dodao je kako je za cijeli svijet on bio jedna osoba, dok je njemu bio otac koji se interesirao i veselio oko stvari na kojima radi te mu je pokazao i prvu verziju filma.
Kako su nastali impresivni digitalni likovi?
Redatelj je za Guardian pojasnio kako nije htio likove oživjeti uz pomoć protetike, ali ni kreirati obične animirane likove. Odlučio je angažirati glumce koji su odglumili sve scene u odijelima za snimanje pokreta. Potom su sve te njihove pokrete i svaku gestu na licu mapirali na digitalne likove.
Glumci uopće nisu igrali World of Warcraft
Zvijezde filma Dominic Cooper i Toby Kebbel ispričali su kako nisu nikad igrali igru na kojoj se temelji film, ali ne zbog toga jer nisu htjeli. Cooper je ispričao da nema vremena koje bi trebao posvetiti tako velikoj igri, dok je Kebbell rekao da jednostavno dugo nije uopće igrao igre. Travis Fimmel je pak rekao kako mu Warcraft nije najdraža igra, već Duck Hunt koji je igrao kod prijatelja.
Jones uopće nije trebao režirati film
Redatelj Sam Raimi prvi je trebao režirati film, no još 2012. godine objavljeno je da će ga naslijediti Jones, što je vjerojatno bila i dobra odluka. Jer upravo je on i dugogodišnji fan Warcrafta. Uz ovaj serijal je još od samog početka i prve strategije koja je objavljena 1994. godine. Zbog toga je i rekao da ovim filmom „želi da igrači imaju osjećaj kao da su se vratili kući“.
Što sa onima koji nisu igrali igru?
Ako je vjerovati onima koji su već pogledali film, a nisu bili igrači Warcrafta, to im nije predstavljalo problem. Priča ih je lako uvukla u film, a kao i kod svake pustolovine i borbe između dobra i zla, pozadinska priča i nije toliko nužna (ali pomaže).