To je to što me zanima!

Ovo je ludilo: Automobilom probili granicu od 500 km/h

Američki hiperautomobil SSC Tuatara pojurio je 533 km/h i time službeno postao najbrži cestovni automobil na svijetu. Automobil pokreće V8 motor koji razvija nevjerojatnih 1750 KS
Vidi originalni članak

SSC je sa svojim modelom Tuatara srušio svjetski brzinski rekord za cestovne automobile. U prvom pokušaju automobil je pojurio 484,53 km/h, a u drugom koji je prema pravilima za postizanje rekorda vožen u suprotnom smjeru Tuatara je pojurila čak 532,93 km/h. Prosjek ta dva pokušaja uzima se kao službeni rekord pa on sad iznosi 508,73 km/h.

Video obaranja rekorda pogledajte ovdje:

Dosta velika razlika u postignutim brzinama može se objasniti blagom uzbrdicom, odnosno nizbrdicom na testnoj cesti u blizini Las Vegasa. Naime, u prvom je pokušaju auto išao uzbrdo, a u drugom nizbrdo. 

Ovime je američko čudovište od auta srušilo rekord kojeg je od 2017. držao Koenigsegg Agera RS koji je na istoj cesti jurio prosječno 447,19 km/h. Tuatara je uvelike nadmašila i neslužbenog rekordera Bugatti Chiron Super Sport 300+ koji je prošle godine na testnoj stazi u Njemačkoj postigao 490,47 km/h. Taj rekord nije službeno priznat jer se radilo o pretprodukcijskom modelu te je prilikom postavljanje rekorda voženo samo u jednom smjeru. 

Granicu od 300 km/h prvi je probio RUF BTR 1983. godine, a 400 km/h je 2005. godine probio Bugatti Veyron EB 16.4 koji je pojurio 408, 47 km/h. Njega je s vrha dvije godine kasnije skinuo Tuatarin prethodnik SSC Ultimate Aero TT s brzinom od 412,28 km/h. Od tada do danas rekord su poboljšavali još Bugatti Veyron 16.4 Super Sport 2010. godine (431,07 km/h) i već spomenuti Koenigsegg Agera RS. 

SSC Tuataru pokreče 5,9-litreni V8 Biturbo motor koji razvija 1750 KS kad ga se pokreče gorivom E85 koje sadrži do 85 posto etanola i 15 posto benzina. Uz normalni američki benzin od 91 oktana snaga je još uvijek monstruoznih 1350 KS. Masa auta je s 1247 kg izuzetno mala za ovakav auto. Tuatara košta manje od osnovnog Bugattija Chirona. Cijena osnovnog modela je 1.625.000 dolara, a uz svu dodatnu opremu može stajati maksimalno 1,9 milijuna dolara. 

Pri obaranju rekorda je auto koristio obično E85 gorivo koje je legalno za cestovne aute u SAD-u te serijske cestovne gume. Pretpostavlja se da bi Tuatara mogla pojuriti i osjetno brže jer posljednjih jer je auto i pri 520 km/h još jako snažno ubrzavao prije nego što je testni vozač otpustio papučicu gasa. Iz SSC-a su to potvrdili te istaknuli da nije bilo potrebno juriti brže jer je rekord već tada ionako bio nadmoćno postavljen. 

Idi na 24sata

Komentari 19

  • Andrej Šutej 23.10.2020.

    A ima ugradjena krila na toj brzini avioni polijecu

  • toma789 22.10.2020.

    ako imaš 1.65 milijuna za auto onda sigurno imaš i 1,9 milijuna, tako da će se sigurno prodavati onaj s full opremom

  • duduuusta 22.10.2020.

    I di ces to vozit..? Jedino u njemackoj gdje smijes stisnut papucicu gasa sa svim tim ks

Komentiraj...
Vidi sve komentare