Seat Arona na tržište je stigla 2017. godine, prije Volkswagen T-Crossa i Škode Kamiq i odmah postala prodajni hit u klasi koja je tada nezaustavljivo rasla. Danas klasa i dalje raste no konkurencija je mnogo veća. Osim već spomenutih modela iz VW grupacije stiglo je mnogo novih malih SUV-ova drugih proizvođača. Aroni je hitno trebalo osvježenje, a ono je došlo u obliku redizajna.
Vanjske promjene nisu previše opsežne, uglavnom se diralo ono što se mijenja tijekom redizajna. Arona tako ima drugačiji prednji odbojnik i blago izmijenjenu prednju masku te stražnji odbojnik. Druge vanjske promjene svode se na detalje poput novih naplataka i novih boja.
U unutrašnjosti je Arona ipak više promijenjena. Na središnjoj konzoli dodirni zaslon je sada podignut na vrh, za razliku od dosadašnjeg modela koji ga je imao ugrađenog u samu konzolu nešto niže. Takvo rješenje svakako je praktičnije jer je on sada bliže vidnom polju vozača. Središnji otvori za ventilaciju sada us niže, a bočni su promijenjenog oblika, sada su okrugli. Tu je i novi multifunkcionalni upravljač i novi infotainment sustav koji mnogo intuitivniji i brži, a prikaz na zaslonu je veće rezolucije. Sa svim tim promjenama Aronina unutrašnjost izgleda dosta drugačije, kao na potpuno novom modelu.
Ponuda prostora se nije mijenjala, a to znači da je i dalje vrlo velika za ovako mali auto. Arona može bez problema poslužiti kao obiteljski auto, a straga ima dovoljno mjesta i za više odrasle osobe. Prtljažnik je s 400 litara zapremine također vrlo iskoristiv.
Za pogon testnog modela zadužen je poznati jednolitreni trocilindrični benzinski turbo motor sa 110 KS. Upravo taj motor najčešći je odabir kupaca u Hrvatskoj ali i izvan nje. Vrlo dobar motor prava je mjera za Aronu koja s njim može 'fino potegnuti'. Dojam u vožnji je da snage ima i više nego što je deklarirano. Motor također radi mirno i uglađeno za jednog trocilindraša. Pohvale i potrošnji koja je na testu je iznosila 6,6 l/100 km u gradskoj vožnji i 5,9 litara na 100 kilometara kombinirano bez autoceste.
Ovjes Arone se u vožnji ponaša vrlo neutralno. Naginjanja u zavojima ima, no ona su minimalna i auto je sposoban za itekako brzu vožnju zavojima. U pogledu udobnosti automobil je na razini prosjeka klase.
Seat Arona je ovim redizajnom dobila novi zalet i dosta svježine. Iako kupci u Hrvatskoj radije biraju VW i Škodu, ovaj Seat se pokazao kao tvrd takmac, a tako će biti i s redizajniranim modelom koji ima sve odlike potrebne da bi se mjerio s najboljim autima u klasi.
Cijena testnog modela je vrlo dobra u odnosu na konkurenciju kada se vidi odnos uloženog i dobivenog. Mnogi konkurenti bi s ovakvom opremom bili osjetno skuplji.
TVORNIČKI TEHNIČKI PODACI:
dimenzije: 415 x 178 x 155 cm
obujam: 999 ccm
snaga: 81 kW/110 KS
0-100 km/h: 10,6 s
najveća brzina: 190 km/h
potrošnja: 5,2-5,9 l/100 km
cijena: 176.464 kn (testni model), 138.796 kn (osnovna Arona)
Važnija oprema Seat Arona 1.0 TSI Xperience
Alunaplatci 18", LED svjetla, Automatska dvozonska klima, dodirni zaslon 9,2", navigacija, kamera za vožnju unatrag, stražnji parkirni senzori...