Ovaj projekt dokazao je da je ovakav način rada puno korisniji za učenike. Kroz godine rada sam uočila da učenici jako dobro reagiraju na ovakvu nastavu i da su posebno motivirani kada rade u timu. Međutim, u redovnoj nastavi ima jako puno problema, od broja učenika u razredu, opreme, prostora i u konačnici vremena koja nam je dostupno za obradu određenog dijela gradiva. Ali definitivno smatram da je ovaj projekt pokazao kako bi trebala izgledati škola budućnosti i čemu trebamo težiti, kaže nam Jelena Radlović, nastavnica informatike u I. gimnaziji Osijek.
Ona je svoje učenike još u prvoj sezoni uključila u STEMwave Školu budućnosti, projekt tvrtki STEMI i Infobip, uz podršku A1. Učenici i nastavnici mentori kroz timski rad, istraživanje te rješavanje problema rade na projektima iz područja robotike, umjetne inteligencije, programiranja i drugih STEM područja.
'Innovation Day je sve promijenio'
Jelena Radlović ispričala nam je kako je njezin tim došao do pobjede u prošloj sezoni. Za projekt je saznala preko društvenih mreža i odmah su joj se svidjeli svi ciljevi projekta. Njezini učenici u Školi budućnosti sudjeluju od samog početka, a lani su stigli i do pobjede.
- Pobjednici u prošloj sezoni u kategoriji robotika i automatizirani sustavi su jedna lijepa pozitivna priča. Tim je sastavljen u sezoni prije. Bile su dvije učenice iz istog razreda pa sam im dodala još dva učenika i međusobno se nisu poznavali. Kako se učenici prije nisu poznavali, trebalo je dosta vremena da se malo upoznaju i na kraju prve sezone nisu uspjeli izraditi chatbota kakvog su željeli pa su bili razočarani. Ali sve se promijenilo kada smo otišli na Innovation Day u Zagreb (završna priredba u projektu). Postali su izrazito motivirani i pri povratku su mi rekli da su odlučili da će sljedeće godine biti na pozornici u Zagrebu - govori Jelena.
Razvoj IT sektora u Osijeku
U sljedećoj sezoni su odabrali novu temu - robotika i automatizirani sustavi.
- Svi članovi tima su dali sve od sebe i nakon puno sati provedenih zajedno na kraju su i pobijedili. Ta pobjeda je utjecala jako na njihovo samopouzdanje i sve ih je dodatno motivirala za STEM područje, kao i ostale učenike naše škole - dodaje.
Na pitanje što sudjelovanje u Školi budućnosti znači za nju, Jelena Radlović ističe mogućnost suradnje tehnološke industrije i škola jer je, zbog brzog razvoja tehnologije, teško držati korak u učionici.