Googleova matična kompanija Alphabet povećala je prodaju oglasa na popularnoj tražilici u trećem tromjesečju, uspješno prevladavši nova ograničenja u praćenju mobilnih korisnika i iskoristivši kontinuiranu popularnost internetske kupovine.
Google prodaje najviše interetskih oglasa uz pomoć tražilice, video usluge YouTube i partnerstva diljem weba, a potražnja za njegovim uslugama porasla je u pandemijskoj 2020. jer su ljudi provodili više vremena na internetu, zadržavši se navike i nakon ublažavanja ograničenja.
Prihod od oglašavanja porastao je u razdoblju od srpnja do rujna 41 posto, na 53,1 milijardu dolara. Ukupni prihod krovne tvrtke Alphabet pratio je skok Googlovog prihoda od oglasa, dosegnuvši 65,1 milijardu dolara.
Alphabetova neto dobit uvećana je 68,7 posto, na 18,936 milijardi dolara i najveća je otkada je kompanija osnovana. Operativna dobit gotovo je udvostručena, na 21 milijardu dolara.
Prihod Google Clouda, koji kaska za Amazonom i Microsoftom po udjelu u tržištu usluga u oblaku, povećao je prihod za 45 posto, na 4,99 milijardi dolara.
"Ne može se poreći da se potrošači okreću digitalnoj sferi i taj će zaokret ostati aktualan i nakon što se počnu vraćati u trgovine", smatra Googleov poslovni direktor Philipp Schindler.
"Osnovni je zaključak da ljudi žele više izbora, više informacija, više fleksibilnosti i smatramo da više nema povratka na staro", dodao je Schindler.
Potrošače sve više brine praćenje njihovih aktivnosti pri pretraživanju koje Google i druge kompanije koriste kako bi ih profilirali i potom im ciljano prikazivali oglase.
Apple je zato u proteklim mjesecima korisnicima iPhonea omogućio veću kontrolu i blokadu praćenja, a oglašivači su prilagodili potrošnju, pa su Googleovi konkurenti Snap i Facebook izvijestili o slabijim prihodima u trećem tromjesečju.
Financijska direktorica Alphabeta Ruth Porat naglasila je pak da su Appleovi potezi tek u "ograničenom opsegu utjecali" na prodaju oglasa na YouTubeu.