To je to što me zanima!

Od vizije do ostvarenja sna: Rimac je dokazao da se može

Mate Rimac je na autosajmu u Ženevi predstavio zločestog blizanca Concepta_One, nabrijani Concept_S od 1384 konjskih snaga. A sve je počelo s jednom rukavicom...
Vidi originalni članak

Mate Rimac (28) je čarobnom rukavicom, iGlove, alternativom računalnoj tipkovnici i mišu, počeo svoj uspon prema zvijezdama. Danas je poduzetnik koji je skrenuo pozornost na sebe električnim superautima.

Mate je podrijetlom iz Livna u BiH. Putem uspjeha krenuo je kad je završio Srednju strukovnu školu u Samoboru. Kao budući tehničar morao je izraditi maturalni rad, ali nije htio da to budu pojačala i drugo što učenici obično rade. Osmislio je iGlove, rukavicu koja zamjenjuje tipkovnicu i miš, te osvojio zlato na županijskom prvenstvu. Uslijedila su državna i međunarodna natjecanja inovatora, na kojima je također uvjerljivo nadmašio konkurenciju.

- Mislio sam da na svjetskim sajmovima nemam šanse protiv zvučnih imena iz Japana, Njemačke, SAD-a, ali pokosio sam svu konkurenciju - prisjetio se Rimac, koji je svojim izumom pokazao da je pred njim optimistična i uspješna budućnost.

Spojio aute i futurizam

Nakon iGlovea izumio je aktivni retrovizor (AMS, Active Mirror System), koji senzorima detektira vozilo na cesti te automatski pomiče unutarnje i vanjske retrovizore. U međuvremenu je završio fakultet VERN jer je, osim tehničkih stavki, želio naučiti uspješno voditi tvrtku. No najveći san mu je bio napraviti najbrži električni automobil na svijetu. Od prvog zarađenog novca Mate je kupio BMW E30 323i, popularnu "kockicu". Njime je vozio drift i utrke ubrzanja na 402 metra.

Nakon što mu je u jednoj utrci eksplodirao motor, shvatio je da je to okidač za ostvarivanje dugogodišnje želje o najbržem električnom autu. Dijelove za svoj sportski automobil je nabavljao preko interneta, a sastavljao ga je u obiteljskoj garaži u Samoboru. Kad je konačno složio "kockicu" od 600 konjskih snaga, odlučio je auto testirati na utrkama ubrzanja. Ostali vozači su ga dočekivali s podsmijehom jer su mislili: "Što nam može ovaj na struju kad mi imamo nabrijane benzince?!".

Rimac se nije dao obeshrabriti pa je 2011. godine na 402 streetraceu u Velikoj Gorici pobijedio u konkurenciji benzinskih automobila te tom pobjedom postao vlasnik najbržeg automobila u regiji.

Radio i danju i noću

Poslije mnogo uspjeha s BMW-om Mate je sjeo za crtaći stol i laptop te počeo stvarati patent za trkaći električni automobil. Radio je od jutra do mraka dok nije završio sve detalje automobila. Iako mu je jedan od predstavnika kraljevske obitelji iz Abu Dhabija 2011. nudio novac da svoje poslovanje preseli u Ujedinjene Arapske Emirate, Rimac je odustao od toga jer je tad morao svojih 20 radnika preseliti iz Hrvatske, što nije dolazilo u obzir. Nakon poslovnog neuspjeha Rimac se posvetio rezervaciji prostora na sajmu automobila u Frankfurtu, gdje je predstavio supersportski električni auto Concept_One od 1088 konjskih snaga koji do "stotke" stiže za 2,8 sekundi i juri 305 kilometara na sat. 

Okupio je i investitore koji su uložili u njegov projekt. Concept_One napravilo je tada 50 radnika u radionici u Svetoj Nedelji, a za autom su svi poludjeli. Od kraljevske obitelji iz Abu Dhabija do princa od Monaka. Mate je ostvario svoj dječački san o najbržem električnom autu, čime je prestigao uspjehe Tesla Motorsa i čuvenog vizionara Elona Muska. No tu nije stao.

Nakon Concept_One, Mate je 2013. godine osnovao novu tvrtku Greyp Bikes. Tehnologiju s kojom su razvili Concept_One iskoristili su za gradnju električnog bicikla koji s jednim punjenjem može prijeći 120 kilometara, a juri 65 kilometara na sat. Nakon što je iste godine Rimac predstavio bicikl na sajmu u Londonu, tvrtka je počela primati prve narudžbe.

Kupci iz Europe, ali i svijeta, platili su 6000 eura za Greyp te je, za razliku od Concept_Onea, Rimac počeo serijsku proizvodnju bicikala. No to se prije nekoliko dana promijenilo kad je na autosajmu u Ženevi otkrio produkcijski Concept_One, ali i njegova zločestog brata blizanca Concept_S. No Rimac tvrdi da se njegova tvrtka više bazira kao proizvođač tehonolgija nego kao proizvođač automobila.

- Mi se više predstavljamo kao proizvođač tehnologija za druge firme nego kao proizvođač automobila. I dalje će nam ostati naglasak na tehnologiji - kazao je Rimac te dodao da je ponosan što je zasnovao respektabilnu automobilsku tvrtku koja ne proizvodi klasične nego električne automobile, i to u zemlji koja jedva ima automobilsku industriju. Također, Rimac se osvrnuo na poslovanje u Hrvatskoj.

- Živimo u globalnom svijetu, ne volim kukanje, nama je dobro. Tvrtka stalno raste, a trenutačno nas ima više od 150. Samo ove godine zaposlili smo 50-ak ljudi, a do kraja godine se mislimo poduplati - kazao je Rimac za HRT.

Podrška obitelji

Od tamo nekog malog iz Hrvatske, Rimac je postao tata najbržeg električnog automobila na svijetu. U njegovu naumu da ostvari svoje snove velika podrška su mu bili djevojka, obitelj i prijatelji. Danas je Mate superzvijezda te ozbiljan igrač u industriji električnih automobila. Nema više ni problema s investitorima, već ih sad može i birati.

Tvrtka mu danas vrijedi više od 70 milijuna eura, što je urodilo plodom nakon mnogo neprospavanih noći. Rimac je predstavljanjem automobila u Ženevi dokazao da dečko iz garaže može ostvariti svoje vizije, pa makar dolazio i iz Hrvatske, koja nema autoindustriju.

Sve je počelo s rukavicom

Rimčeva tvrtka u Sv. Nedelji zapošljava više od 150 ljudi, a do kraja godine taj broj misli udvostručiti. Tvrtka vrijedi više od 70 milijuna eura, a iako ima mnoge ponude, Rimac Automobili nisu na prodaju. A sve je počelo s pametnom rukavicom, koja je bila prvi Rimčev izum

Idi na 24sata

Komentari 111

  • I ta lija 04.03.2016.

    Najbolje mi ovo : "ne idemo na prodaju auta, vec na tehnologiju" !?!?!? Naravno da ne ides na prodaju auta, jer kao prvo osim tog jednog pokaznog drugih niti nemas, a nemas ih zato sto ih nitko nece kupiti. P.S. U clanku vele : "svi se otimaju za njegove aute..." !? Dva covjeka (navodno) kaoja su i navedena , ali ovim rijecima . "...za autom su svi poludjeli. Od kraljevske obitelji iz Abu Dhabija do princa od Monaka" !?!? Jedina svrha postojanja ove firme je "pranje" love. Kako one tatine, tako i danasnje od raznih "snabdjevaca " lovom , tzv. investitora.

  • bbbdado 04.03.2016.

    Tu nešto opasno ne štima

  • biberrr 04.03.2016.

    Mislim da bi se Rimac trebao okušati u proizvodnji elektroautomobila za srednju klasu,odnosno za široke mase. Tu mislim na aute od 15 do 40 tisuća eura. Država bi mu trebala izaći u susret i mislim da bi se tu mogao napraviti odličan posao.

Komentiraj...
Vidi sve komentare