Petu generaciju RAV 4 upoznali smo i provozali u Španjolskoj, u okolici Barcelone. Automobil je ostao jednako dugačak kao i prethodnik, no u unutrašnjosti ima mnogo više mjesta za putnike. Također, i prtljažnik je s kapacitetom 580 litara prilično raskošan. Vrlo velik korak naprijed je napravljen u pogledu kvalitete materijala u unutrašnjosti, no ono što upada u oči na prvi pogled je napredak u pogledu dizajna. I dok su prošloj generaciji prigovarali da nema dovoljno karaktera, nova nastupa s mnogo više stava i elegancije.
Najveća novost na RAV4 je činjenica da u ponudi više nema dizelskih motora. U Toyoti tvrde da im je čak 85 posto prodaje do sada otpadalo na hibridne modele pa se izostanak dizelskih modela ne bi trebao osjetiti na prodajnim statistikama.
U ponudi su jedan benzinski motor te hibridna verzija. Benzinski motor obujma dvije litre razvija 175 KS i nudi se u kombinaciji s pogonom na prednje ili na sve kotače. Hibridni sustav se sastoji od 2,5-litrenog benzinskog motora i elektromotora te razvija 218 KS u kombinaciji s pogonom na dva i 222 KS u kombinaciji s pogonom na sve kotače. Toyota za ovaj pogonski sustav navodi tvorničku potrošnju 4,4 l/100 km i ubrzanje do 100 km/h za samo 8,1 sekundu. Vrlo dobri rezultati.
U vožnji se RAV4 ipak ponaša mnogo više komforno nego sportski, a u Toyoti se hvale kako su i znatno poboljšali terenske sposobnosti.
Novi RAV 4 na hrvatskom tržištu starta s cijenom koja iznosi 229.900 kuna za osnovni model s benzinskim motorom i prednjim pogonom. Osnovni hibrid stoji 265.900 kuna, a želite li uz to i pogon na sve kotače morat ćete izdvojiti najmanje 296.900 kuna.
Gdje su mašta i emocije?
S obzirom na to da su razina kvalitete materijala i razina završne obrade u novom RAV4 osjetno porasli, jedino čemu možemo prigovoriti u unutrašnjosti je nedostatak mašte i emocija. Unutrašnjost je uredna, ergonomična, ali i očekivano ‘sterilnog dizajna’. Popis dodatne opreme je kod novog modela osjetno proširen pa se na njemu sad mogu naći i luksuzni detalji, poput ventiliranih i hlađenih prednjih sjedala.
Zaslon umjesto retrovizora
RAV4 je prvi velikoserijski automobil koji kod nas donosi rješenje zamjene središnjeg retrovizora LCD zaslonom. Iako se na prvu doima kao nepotrebno komplicirano, ovo rješenje ima velike prednosti u odnosu na klasični retrovizor. Slika kamere koja se prikazuje mnogo je šira od onoga što bi se vidjelo na klasičnom retrovizoru, a kamera ovdje djelomično pokriva i mrtve kuteve. Ovaj retrovizor, naravno, nije serijska oprema.
Poznati hibridni sustav
Hibridni sustav u RAV4 poznat je već iz prethodnog modela, samo je u novom osjetno unaprijeđen i snažniji. Toyota govori o prosječnoj potrošnji od 4,4 l/100 km, no to je u praksi teško postići. Realniji podaci su oko šest litara uz umjerenu vožnju ili do osam uz agresivnu vožnju izvan grada, no i to je još odlično. Naravno, kao i svi drugi hibridni sustavi, i ovaj najviše štedi u gradu, a pri višim brzinama potrošnja jako raste.