To je to što me zanima!

Nova ideja iz Toyote: Solarni Prius stalno se puni strujom

Toyotini su inženjeri postavili solarne panele na haubu, krov, stražnje staklo i bočne elemente karoserije, kako bi dodatno smanjili ovisnost o punionicama. Komercijalni modeli očekuju se za par godina
Vidi originalni članak

Japanski proizvođač automobila Toyota Motor eksperimentira s modelom Priusa na solarni pogon koji bi dokinuo potrebu za punjenjem električnih automobila na posebnim stanicama, a inspiraciju su našli u novim, tankim solarnim pločama za satelite.

U projektu koji je financirala japanska vlada Toyotini su inženjeri postavili solarne panele na haubu, krov, stražnje staklo i bočne elemente karoserije kako bi utvrdili koliko struje mogu proizvesti iz Sunčeve energije.

Struja iz solarnih panela ide izravno u pogonsku bateriju, što znači da se automobil može puniti i u vožnji i parkiran.

"ŠTREBERI" I "ILEGALCI" Isprika brža od Supre: Toyota ismijana zbog NFS Heata

Za sunčanih dana paneli mogu proizvesti dovoljno struje za prevaljivanje razdaljine od 56 kilometara. Usporedbe radi, prosječni Amerikanac dnevno prijeđe 47 kilometara, prema istraživanju AAA Zaklade za sigurnost u prometu.

Rezultat je znatno lošiji u slučaju oblačnog vremena, ali i prevelikih vrućina. U takvim bi se uvjetima u stvarnoj vožnji automobil morao puniti na punionici.

Solarne su ćelije iznimno tanke, širine svega 0,03 milimetra, što znači da su dovoljno savitljive da se prilagode karoseriji automobila. Inženjeri su morali formirati izolacijsku zonu između stakla odnosno karoserije i panela kako bi ih zaštitili, tako da su moduli solarnih panela u stvarnosti ipak široki oko jednog centimetra.

ČISTA SUPROTNOST AURISU Corolla na testu: Nevjerojatno štedljiv i vrlo brz automobil

U prtljažniku automobila nalaze se baterije za solarne panele, čime se težina vozila povećava za oko 80 kilograma.

Najveći je izazov stoga smanjiti težinu baterija ali i iznimno velike troškove, rekao je Toyotin vodeći inženjer na projektu Satoshi Shizuku, dodajući da će model biti komercijaliziran vjerojatno tek za nekoliko godina.

Vaš internet preglednik ne podržava HTML5 video

Idi na 24sata

Komentari 19

  • mali zeleni prigorec 14.09.2019.

    Dođe ljeto i onda ga moraš parkirat na najveće sunce. Zaboravi hlad.

  • 12.09.2019.

    A, kako će proći na crash testu? Kakva je čvrstoća tih panela i zone gužvanja (crumple zone) kod sudara?

  • MaliDino 12.09.2019.

    Mene samo zanima kako ne mogu pomoću vrtnje kotača dobiti struju 🤔

Komentiraj...
Vidi sve komentare