Uspješna digitalna transformacija mogla bi u Europi do 2025. godine stvoriti 1,25 bilijuna eura dodane vrijednosti.
No ako se ona ne obavi uspješno, u istom bi razdoblju mogli izgubiti do 600 milijardi eura, rekao je Markus Breyer iz BusinessEurope na konferenciji Hrvatske udruge poslodavaca Digitalna (R)evolucija. Cilj konferencije bio je predstaviti prilike koje poduzetnicima može donijeti transformacija poslovanja u digitalnom smjeru.
- Digitalna ekonomija raste sedam puta brže od ostalih grana gospodarstva, a to je i dio digitalne agende Europske unije za plan do 2020. - rekao je Boris Drilo, član uprave HT-a. Istaknuo je i kako će Hrvatska te 2020. preuzeti predsjedanje Unijom, pa se nada da ćemo do tada imati i puno bolju gospodarsku situaciju.
Čelnik Hrvatske udruge poslodavaca Davor Majetić rekao je kako je ovo važan dan jer označava početak nečeg novog te naglasio kako se u posljednjih desetak godina puno toga promijenilo i da se ne možemo više pretvarati da digitalne ekonomije nema.
- Oni koji se tako ponašaju već su danas mrvicu sporiji. Digitalna ekonomija nije nešto što dolazi, ona je već tu - rekao je Majetić i dodao da je njihova želja ohrabriti 330 ljudi, koliko ih je sudjelovalo na konferenciji.
Markus Breyer iz BusinessEurope rekao je kako je važno da svi u europskoj poslovnoj zajednici shvate da više nije izbor, nego dužnost digitalizirati se kako bi europska ekonomija zadržala korak. Naglasio je da digitalizacija poslovanja može transformirati tradicionalne procese u kompanijama, ali i donijeti nove izvore prihoda. Kao primjer naveo je pametne tvornice u kojima roba može komunicirati sa strojevima kako bi se obrađivala na nove načine.
Na konferenciji Hrvatske udruge poslodavaca sudjelovali su predstavnici Agrokora, Badela, Erste Banke, PBZ-a, Podravke
Digitalna transformacija
Digitalna transformacija proces je na kojem brojne vodeće domaće tvrtke rade već godinama.
Tako je Mate Krpan iz Agrokora govorio o uvođenju novih procesa u kompaniji, ali i o tome kako se stvari mijenjaju i za kupce. Oni danas koriste automatizirane blagajne, ali imaju i Konzum Klik te najnoviji webshop Abrakadabra. Krpan je naglasio i da ta transformacija nije samo u uvođenju nekog određenog softvera, nego korištenju tehnologija za unapređenje i razvoj. Stvari se mijenjaju i u svijetu bankarstva, pa je Christoph Schoefbeck iz Erste banke rekao kako se digitalizacija za njih mora provoditi iznutra da bi bila vidljiva izvana. Jedan od koraka na tom putu je smanjenje administracije. Navodeći nove usluge, spomenuo je i platformu George, koju su pokrenuli u Austriji, koja se odnosi na razvoj grupnog digitalnog online i mobilnog bankarskog ekosustava, zahvaljujući kojem su prikupili pola milijuna novih korisnika. Hrvoje Kirhmajer iz PBZ-a govorio je o svim novim procesima koje su pokrenuli interno, ali i o potpisnoj pločici koju su uveli za klijente. Naglasio je da su time ostvarili velike uštede, a u samo 12 mjeseci vratili cijelu investiciju, no taj alat im omogućuje i personalizirane kampanje, dok će sljedeće godine uvesti i napredni elektronički potpis. U digitalnom dobu mora se mijenjati i tradicionalna industrija, a Ivo Markotić iz Badela rekao je da rade na novim rješenjima u službi zaštite potrošača. Jedno od njih je elektronička nit. Radi se o niti koja će se moći skenirati mobitelom i pružiti niz informacija o samom piću, a bit će i jamstvo da se radi o originalnom proizvodu jer će pucati nakon otvaranja boce.
Zvonimir Mršić iz Podravke rekao je kako njihova kompanija pokušava komunicirati s potrošačima na 106 različitih platformi sa svojim proizvodima, dok je jedan od ključnih elemenata transformacije Podravke razvoj novih poslovnih modela i digitalizacija. Tako je Podravkina prva startup investicija bila i ulaganje u razvoj automatskog robotskog kuhara koji će moći pripremati jelo u jednoj posudi. Dolazit će sa spremnicima hrane, kao što danas imamo tintu u printerima, a robotski kuhar u kojeg ulažu zasad ima 40 recepata. Mršić je naglasio da razmišljaju o 3D printanju hrane i da su spremni sudjelovati u tim inovacijama.
24sata lider su u digitalnoj transformaciji poslovanja
Najveći medijski brend u Hrvatskoj, 24sata, već je godinama lider na digitalnom tržištu i u digitalnoj transformaciji poslovanja. Prvi smo u Hrvatskoj lansirali mobilni HTML5 portal, koji je nadopunio aplikacije za mobilne uređaje. Redakcija se snažno okrenula produkciji jedinstvenog videosadržaja, koji na svim platformama ima milijune pregleda svakog mjeseca. Vrlo važan kotačić uspjeha je i više od 1,1 milijuna fanova na Facebooku, a sve to rezultira rekordnom posjećenošću portala 24sata.hr (hrvatski rekord od 1,5 milijuna real usera te 98 milijuna pregleda stranica u listopadu). Prisutni smo na svim društvenim mrežama, YouTubeu, Viberu, WhatsAppu...