Iako je Vip proteklih dana zaprimio povećan broj žalbi korisnika koji se žale na povećanje potrošnje podatkovnog prometa, oni tvrde kako je s njihove strane sve u redu.
- Izvršili smo sve potrebne provjere i utvrdili da nema poteškoća ili propusta pri obračunu potrošnje - stoji u Vipovoj objavi na njihovoj Facebook stranici. Zatim su naveli nekoliko uputa za bolju kontrolu potrošnje interneta, te savjetuju korisnike da se pridržavaju istih.
Vipove upute:
- nadogradnju softvera na uređaju uvijek radite preko bežične (wi-fi) mreže (u postavkama uređaja podesite opciju "onemogući skidanje preko mobilne mreže" ili sl.)
- preuzmite antivirusni program na svoj uređaj (ako se na internetskoj stranici pojavi poruka sadržaja "Ova stranica nije sigurna…", ne otvarajte je jer može biti zaražena virusima koji u pozadini iniciraju preuzimanja ili prijenose podataka (kojih ne morate biti svjesni)
- provjerite koristi li se uređaj kao hotspot za dijeljenje mreže (tethering)
- ako ste u postavkama uređaja podesili opciju "koristi wi-fi ikada je moguće", povremeno provjerite je li wi-fi veza još aktivna
- ako ste korisnik aplikacija poput Facebooka, Vibera, Messengera, WhatsAppa i sl. obratite pažnju na veličinu slika i video materijala koje primate ili šaljete (neke fotografije mogu težiti i do 3MB)
- nova verzija aplikacije Facebook automatski pokreće video sadržaj dok pregledavate vremensku crtu (timeline), što uzrokuje prijenos velike količine podataka, stoga u aplikaciji isključite automatsko pokretanje video sadržaja
- ako koristite aplikacije za online pohranu podataka poput Dropboxa, Google diska i sl., svakako isključite automatski backup
- u postavkama svoga uređaja (settings) pod kategorijom korištenje podataka (data usage) provjerite koje aplikacije prenose najviše podataka i koristite ih pažljivo
- Za sva dodatna pitanja i pojedinačne detaljne provjere, naši agenti su na raspolaganju - navode u Vipu.
Gnjevni korisnici: Sram vas bilo, rapidno ćete ostati bez korisnika
Naravno, nije trebalo proći puno vremena, a da se Vipova objava nije našla na udaru gnjevnih korisnika koji, kako tvrde, imaju velikih problema s Vipovim uslugama, a mnogi prijete da će raskinuti ugovore čim im se za to pruži prilika.
- Postavke mog uređaja i dalje kontradiktiraju vašim brojkama... Svaki update i ažuriranje softwarea i aplikacija mi je namješteno na wi-fi i uvijek kada sam spojena na punjač... dakle nije ni to... Avg imam... dakle nije ni to... Back upovi za google račun su mi svi podeseni na wi-fi... dakle nije niti to... P.S. Trebali bi obavijestiti potrošača kada iskoristi 100% prometa? Po aplikaciji moj vip sve ste mi mobilne podatke počeli naplaćivati jučer... dan i pol kasnije i dalje nemam poruku za korištenje prometa... dakle uozbiljite se, na potpisivanju ugovora je obećano da ću dobiti poruku u trenu kad prekoračim promet... po mjerenju mog mobitela i dalje nisam prekoračila... sve što potrošim prije nego dobijem poruku neću platiti... hvala... - stoji u jednom komentaru.
Drugi, pak, ironično navodi kako naravno da nikad nije problem kod Vipa.
- Za sve smo si sami krivi i to potpisivanjem ugovora. Daj bože još 100 operatera u Hrvatskoj pa da vi gospoda počnete brinuti za svoje potrošače i držati nas ko malo vode na dlanu - objavio je korisnik.
Evo još nekih komentara:
'Svakog ljeta ista priča. Prolete megabajti preko ljeta. A oni i dalje imaju isprike da nisu krivi. l tako već četiri godine'
'Otkad sam se prebacio na 4G mrežu stalno gubim domet i duplo mi više troši paketne podatke. Prije promjene koristio sam 1000 MB, a sad imam 2000 MB i potrošim ih za dvadesetak dana. A ništa više ne koristim internet nego ranije. Ako se mreža ne promijeni na bolje i ja ću raskinuti ugovor čim istekne'
'Mislim da ću se preseliti u drugu mrežu, dosta je varanja!!!!! 15 godina koristim Vip'
'Hahah..Očito ste jako ljude prevarili pa sad opravdanja. Nismo ni mi toliko nepismeni da ne bi sami znali kako štedjeti i paziti na svoju potrošnju. Pogotovo kad stigne poruka o potrošnji podat. prometa. Kao kod mene slučaj 2.07 stiže obavijest o potrošnji iz podatk.tarife da bi već 3.07 do 6.07 moja potrošnja skočila iznenada na 1.026.00 kn?!?!?! Pratim potrošnju redovno. Ali ovakvo nešto Vam neće proći. Radije ću plaćat odvjetnika i uložit tužbu nego da Vama više plaćam išta. Priča Vam "ne prolazi" !!!'
'Poštovani Vipnet,sve to što ste se nabrojili pazite ovo/pazite ono na sve sam vodila računa i već godinu dana pazim na te stvari. Ažuriranje softvera automatski sam podesila da se radi kada sam na wi-fi i sva ostala skidanja i ažuriranja se obavljaju preko wi-fi.slike i videa slabo šaljem..moj muz je na drugoj mreži ima isto 5GB kao ja a radi sve i svašta i ne uspije potrošit niti pola,brat također. Logično je da nešto muljate sa tim internetom jer se toliko ljudi buni za Vasu mrežu.od sljedećeg mjeseca Vas napuštam i ja..napustila Vas je kompletno cijela moja obitelj i poznanici a ja sam ostala vjerna još 2000god Vašoj mreži a sad je krajnje vrijeme da Vas i ja pozdravim jer ovo sto radite ovo je prestrašno! Toliko je konkurentnih mreža koje pružaju izvrsne usluge i nažalost ako tako nastavite izgubit ćete sve klijente koje imate..krajnji Vam je rok da se trgnete i nešto poduzmete.toliko prigovora na Vasu potrošnju slušam već godinama al nisam se dala omesti i vjerovala sam Vam dok me u ovih zadnjih godinu dana niste satrali sa tim megabajtima uz wi-fi na poslu i kući. Hvala'
'I onda meni pošaljete zahtjev da platim dug od 2000 kuna, a moj VIP kaže da sam dužan 500. Ovaj put sam vas tužio za uznemiravanje i isiljavanje. Vidimo se na sudu!'
'Ja sam zatražio dan prije 1 GB dodatno i drugi dan dobivam sms da sam potrošio sve...ma zamislite...a nisam ih uopće ni koristio...'
'Vip pazi na potrošače? Haha. To je isto po njihovom opisu kao da potrošnju el.energije nakon potrošenih 2000kW mi smanjimo napon na 180V na kojem uređaji još rade ali manjim intenzitetom. Isporuka gospodo iz Vipa mora biti uredna, a ne da nas vučete guzicom za nos. Kao prvo u svijetu imate neograničen promet, odličan signal, brz promet gb, a ne ograničenje. Ht telekom je zbog svojih gluposti i pohlepe izgubio zadnjih 3 godine rapidno velik broj korisnika, koji su prešli k vama i drugim mrežama, sad ce taj trend bit da ce rapidno i kod vas napustiti vašu mrežu. Svojim novcem mi biramo operatere'.
'Naravno da nema..ma nije u vama problem..u nama je..mi smo svi vase ovčice...mi pojma nemamo...plaćam vam uslugu koju ne koristim..a signal mi je los..ali ne.nije u vama stvar..u meni je..ja sam valjda glupa...fuj.'
'I meni se to dogodilo uz obavijest da sam premašila potrošnju iako ja koristim kućni internetu i vani ga nikada ne palim. Kad sam vidjela te obavijesti sin mi je brzo isključio mob i ugasio podatkovni promet. Ja se u to ne razumijem previše ali umirem od straha kakav će mi račun doći'.
'Kako je moguće da je nekome dvije gige bilo dovoljno cijeli mjesec, a sad tri nisu za deset dana, a cijelo vrijeme iste navike korištenja interneta? Priznajte pogrešku, ljudi će ovako masovno prelaziti na druge mreže'
'Sve navedeno je učinjeno davno a ostanem bez interneta 13-15. U mjesecu ... To se događa otkad sam produžila ugovor i opet požalila. Počeli ste krasti kao i t-com strasno koliko ste ljudima pali u ocima...'
'Užas..ja sam pola dana na wi-fi..i potrošila 5 GB do sad..sto je nemoguće..prodajete nam maglu...hoću svoje GB nazad'.
Imate iPhone ili iPad? Evo kako riješiti problem mobilnih podataka
Apple na svojim stranicama ima upute za provjeru koliko mobilnih podataka upotrebljavate te kako uključiti i isključiti mobilne podatke za sve ili pojedinačne aplikacije.
Mobilne podatke možete uključiti ili isključiti na Appleovim uređajima da biste ograničili aplikacije i servise pri korištenju mobilne mreže radi povezivanja s internetom. Kada su mobilni podaci uključeni, aplikacije i servisi koriste mobilnu vezu kada Wi-Fi nije dostupan. Zbog toga će vam se možda naplatiti upotreba određenih značajki i servisa. Obratite se operateru da biste saznali više o mogućim troškovima.
Kada isključite mobilne podatke, za internetske će servise, kao što su e-mail, pretraživanje interneta i proslijeđene obavijesti, biti potrebna Wi-Fi veza. Da biste uključili odnosno isključili mobilne podatke, idite u odjeljak Postavke te dodirnite Mobilni podaci. Ako koristite iPad, možda će vam se prikazati odjeljak Postavke > Mobilni podaci.
Mogu vam biti dostupne još neke opcije, što ovisi o operateru i uređaju:
Omogući LTE, 4G ili 3G. Moguće je odabrati vrstu mrežne veze koju želite koristiti za glasovnu komunikaciju i prijenos podataka.
Uključivanje ili isključivanje opcije Glasovni roaming: na CDMA mrežama možete isključiti glasovni roaming da biste izbjegli troškove korištenja mreža drugih operatera.
Uključivanje ili isključivanje opcije Podatkovni roaming: da biste izbjegli troškove roaminga na međunarodnim putovanjima, isključite podatkovni roaming. Ako imate međunarodni podatkovni plan, podatkovni će roaming možda morati ostati uključen.
Podatkovni roaming moguć je i ako putujete unutar svoje države, ovisno o operateru. Obratite se svom operateru da biste saznali dodatne informacije o pravilniku o podatkovnom roamingu ili drugim postavkama mobilnih podataka.
Da biste vidjeli koliko su trajali vaši pozivi ili koliko ste mobilnih podataka iskoristili, idite u Postavke te dodirnite Mobilni podaci. Ako koristite iPad, možda će vam se prikazati odjeljak Postavke > Mobilni podaci. Pomaknite se prema dolje da biste vidjeli popis aplikacija koje mogu koristiti mobilne podatke. Ondje ćete vidjeti i koliko je mobilnih podataka svaka od aplikacija iskoristila u trenutnom razdoblju.
Mobilni podatkovni promet možete uključiti i isključiti za svaku aplikaciju zasebno. Kada su mobilni podaci uključeni, aplikacije koriste mobilnu podatkovnu vezu ili Wi-Fi. Kada su mobilni podaci isključeni, aplikacije koriste Wi-Fi za prijenos podataka.
Da biste vidjeli upotrebu mobilnih podataka za pojedine servise sustava, idite u odjeljak Postavke te dodirnite Mobilni podaci. Zatim se pomaknite do dna zaslona i dodirnite Usluge sustava. Mobilne podatke nije moguće uključiti ni isključiti za pojedinačne usluge sustava.