To je to što me zanima!

Nije baš lako, ali može se: Kako do starog njemačkog dizelaša

Stari će vrlo brzo pojeftiniti: Jednostavnije je angažirati tvrtku, no treba je platiti. Tko se pak,sam sprema po automobil, ‘potrošit’ će možda i tjedan dana...
Vidi originalni članak

Milijuni vozila mogli bi postati izgnani s njemačkih cesta nakon što je Upravni sud u Leipzigu odlučio da gradovi mogu zabraniti prometovanje autima s dizelskim motorima kako bi smanjili zagađenja.

To znači kako će stariji dizelaši u Njemačkoj pojeftiniti i prilika je za sve one koji ih namjeravaju kupiti i uvesti u Hrvatsku. No, gradovi će odluke o zabrani dizelaša donositi postupno, što znači da im cijena neće pasti odmah.

Od 1. siječnja brojne su promjene zadesile i postupak uvoza, odnosno unosa automobila u Republiku Hrvatsku, među kojima je najznačajnija odredba da se najveći dio tog posla može obaviti u stanici za tehničke preglede. Po tablice i dokumente za automobil koji se prvi put registrira kod nas ne treba više ići u policiju.

Izdvojili smo najbitnije korake za unos (kupnja automobila u zemljama EU više nije uvoz), od pronalaska željenog automobila u Njemačkoj pa do registracije u RH.

Savjetujemo kupnju od provjerenih i licenciranih autokuća.

Nakon odabira automobila putem interneta treba ga i “preuzeti”. Kupac može sam otići po auto u Njemačku, a može angažirati i neku od tvrtki koje se bave prijevozom i unosom.

Takve tvrtke i autokuće mogu odraditi i svu papirologiju za kupca, što je elegantnije rješenje. No važno je znati i da takve tvrtke ne preuzimaju nikakav rizik te im automobil treba platiti unaprijed, a naplaćuju i uslugu. Na kupcu je da odvagne isplati li mu se više otići po automobil ili platiti nekome da to odradi umjesto njega. 
Tko odluči sam otići po automobil, morat će u Njemačkoj pribaviti kupoprodajni ugovor, ako kupuje auto u privatnom vlasništvu, ili račun, ako ga nabavlja od tvrtke. Trebat će mu i originalna prometna dozvola te dokument COC (Certificate of Conformity). Kako piše na stranicama Centra za vozila Hrvatske, izdaje ga proizvođač auta.

U njemu su podaci kojima se potvrđuje da je vozilo iz serije koja ima EU homologaciju i ispunjava zahtjeve koji su bili na snazi u vrijeme njegove proizvodnje.

Kupac rabljenog automobila u Hrvatskoj mora ishoditi i potvrdu proizvođača, koju izdaju ovlašteni zastupnici marki vozila u Republici Hrvatskoj (ako je ne dobijete od prodavatelja u Njemačkoj). Ako se rabljeni auto kupuje od tvrtke, cijena uključuje PDV, tako da se taj porez ne mora plaćati u Hrvatskoj, tvrde na stranici Europa.eu.

Na računu mora pisati da je obračunat PDV na maržu. U Njemačkoj piše “Verkauf unter Anwendung der Margenbesteuerung”.

Pri kupnji rabljenog auta od privatnog vlasnika PDV se ne plaća. Tko PDV plati dvaput, i u zemlji kupnje i u zemlji registracije, može tražiti povrat od prodavatelja ili poreznih tijela zemlje u kojoj je auto kupio.

1. EU CERTIFIKAT -Tko ide sam u Njemačku po auto, morat će pribaviti kupoprodajni ugovor, kupuje li od privatnog vlasnika, ili račun tvrtke, te originalnu prometnu dozvolu i EU certifikat o sukladnosti tipa vozila koji izdaje proizvođač.     

2. POTVRDA - Tko nije dobio EU certifikat o sukladnosti tipa vozila, kod nas mora dobiti potvrdu proizvođača od ovlaštenog zastupnika. Lista je na internetskim stranicama Centra za vozila Hrvatske.     

3. HOMOLOGACIJA - Treba utvrditi i sukladnost pojedinačnog vozila. To je homologacija, obavlja se u Centru za vozila ili u 57 ispitnih mjesta HAK-a i stoji oko 700 kuna.     

4. PRIJAVA U ROKU OD 15 DANA - Postupak unosa auta treba pokrenuti najkasnije 15 dana nakon kupnje. U praksi, to je predavanje prijave za obračun posebnog poreza na motorna vozila koji je ‘zamijenio’ carinu.     

5. KALKULATOR - Koliko treba treba platiti poreza može se izračunati na https://carina.gov.hr/pristup-informacijama/propisi-i-sporazumi/trosarinsko-postupanje/dodatne-informacije-o-trosarinama-i-posebnim-porezima/posebni-porez-na-motorna-vozila-3650/informativni-kalkulator-za-izracun-ppmv-a/4838     

 

Idi na 24sata

Komentari 134

  • Nabukodonosor 07.03.2018.

    What will Euro 7 rules look like when they’re introduced? Here, we enter into pure conjecture, as Euro 7 rules have yet to be devised, let alone introduced (although you can reasonably expect them to arrive by around 2020). What we can tell you is that carmakers struggled to get their diesel engines to meet the Euro 6 regulations, but it may be petrol’s turn for trouble when the Euro 7 rules come in. That’s because the EU’s goal is to bring down CO2 emissions to an average of 98g/km by 2020; diesels tend to emit relatively little CO2, but that’s not the case with petrols – although petrol-electric hybrid cars are much better in this regard. Another factor likely to come under greater scrutiny in future regulations are the mass of particulates and the particulate number produced by diesel engines, so expect to see further regulation of – and advancements in – diesel particulate filter (DPF) technology.

  • Nabukodonosor 07.03.2018.

    Prema EURO 6: [Diesel: CO - 0.5 g/km; NOx - 80mg/ km (EURO 5 je bio 180mg/km); Krute čestice: 0.005 g/km] [Benzinac: CO - 1.0 g/km; NOx - 50 mg/km; Krute čestice: 0.005 g/km] Benzinac ima još i veći C02.

  • Wiga 24_500 07.03.2018.

    Najviše zagađuju najveći potrošači kao Lokomotive,Brodovi,Avioni i industrija,,,predlažem sve Prepraviti na EL Energiju ako želimo spasiti planet

Komentiraj...
Vidi sve komentare