Tijekom razvoja nam je palo na pamet da bi Nevera vjerojatno bila najbrži automobil na svijetu u vožnji unazad, ali smo se tome samo nasmijali. Aerodinamika, hlađenje i stabilnost ipak nisu bili razvijeni za brzu vožnju unazad.
POGLEDAJTE VIDEO:
Rekao je to Matija Renić, glavni inženjer Rimac Nevere, nakon što su tom hrvatskom jurilicom postavili novi Guinnessov svjetski rekord za najveću brzinu vožnje unazad. Simulacije su pokazivale kako bi auto mogao postići brzinu od 200 km/h, no nisu znali koliko bi to bilo stabilno. Cijela kompanija ostala je u čudu kad se Nevera 7. listopada sjurila niz stazu Automotive Testing Papenburg u Njemačkoj. Testni vozač Goran Drndak uspio ju je potjerati unazad do brzine od 275,74 km/h. Zanimljivo je kako je 1967. Lamborghini Miura postao najbrži automobil serijske proizvodnje na svijetu, koristeći punu snagu svog V12 motora kako bi prvi probio granicu od 170 milja na sat.
- U samoj vožnji mi je definitivno trebalo neko vrijeme za privikavanje. Okrenuti ste unazad i gledate krajolik kako juri sve brže i brže, osjećate kako vam vuče vrat prema naprijed - gotovo isti osjećaj koji biste inače imali pri snažnom kočenju - rekao je precizni Drndak nakon obaranja rekorda. Opisao je i posebnu tehniku vožnje.
- Pažljivo pomičete volan, pazeći da ne poremetite ravnotežu, pazite na svoju putanju i kočenje kroz retrovizor, cijelo vrijeme pazeći na brzinu. Unatoč tome što je to gotovo potpuno suprotno načinu na koji je automobil dizajniran i razvijen, Nevera je postigla još jedan rekord - rekao je Drndak.
Inače, Nevera je na istoj stazi 2023. oborila više od 20 rekorda ubrzanja i kočenja u jednom danu. Ondje je postigla i brzinu od 412 km/h. Svako od ovih rekordnih postignuća postignuto je Neverom u Time Attack dizajnu, koja je službeno lansirana u ograničenoj seriji od samo 12 primjeraka na The Quail događaju, u Kaliforniji u kolovozu.
Specijalni dizajn za Time Attack kombinacija je Squadron Black i Lightning Green boja. Poseban dizajn inspiriran je e-M3 – prvim automobilom kojeg je Mate Rimac konvertirao na električni pogon i kojeg je FIA neovisno potvrdila 2012. kao električno vozilo s najvećim ubrzanjem na svijetu u to vrijeme. Također je to bio Rimčev prvi rekorder, s pet zasebnih Guinnessovih svjetskih rekorda.