To je to što me zanima!

Nema brže od 'stotke': Kako se Nizozemci bore sa zagađenjem

To nije popularna mjera, nitko je ne voli, ali poslužit će za opće dobro, rekao je nizozemski premijer. Emisije dušika po glavi stanovnika su Nizozemskoj četiri puta veće od prosjeka EU-a
Vidi originalni članak

Nizozemska će ograničiti brzinu vozila na maksimalno 100 kilometara na sat u okviru hitnih mjera smanjenja zagađenja dušikom, objavio je u srijedu premijer Mark Rutte.

Njegovu vladu pogađa kriza od sudske presude u svibnju kada je odgođeno tisuće građevinskih projekata zato što Nizozemska godinama krši ograničenja koja je za razine dozvoljenog dušika u okolišu utvrdila Europska unija.

Za emisije dušika u obliku dušičnog dioksida ponajprije su odgovorni automobili, kamioni i velika dostavna i građevinska vozila na dizel gorivo. Dušik u podzemnim vodama i tlu uglavnom dolazi u formi nitrata koji se nalaze u poljoprivrednim gnojivima i kanalizaciji  te uzrokuju prekomjerno razmnožavanje algi.

- To nije popularna mjera, nitko je ne voli, ali poslužit će za opće dobro - kazao je premijer.

Istaknuo je da se mora spriječiti nepotrebni gubitak radnih mjesta.

Građevinski radovi zaustavljeni su odlukom suda na oko 18.000 projekata vezanim za autoceste, zračne luke, vjetroelektrane i stanogradnju.

Nizozemski istraživački institut (EIB) predviđa pad prihoda od građevine za 8 posto do 2021., a potencijalno je ugroženo oko 40.000 radnih mjesta.

Emisije dušika po glavi stanovnika su Nizozemskoj četiri puta veće od prosjeka EU-a, a oko 61 posto emisija otpada na poljoprivredu.

Idi na 24sata

Komentari 11

  • tutek 24.11.2019.

    Ma da, običnom smrtinu će ograničavati na 100km/h, a ferrari, porsche, bugatti, audi, bmw ... će se i dalje utrkivati tko će napraviti brže vozilo, koje, naravno, ne truje atmosferu nego iza njih rastu tratinčice. Smiješno i licemjerno...

  • Shaman Shaulich 17.11.2019.

    Bio sam gledao nedavno dokumentarac kako je VW u americi varao i prodavao aute koji su 40x stetniji nego sto ih oni deklariraju. A varali su tako sto su u aute ugradili "defeat device" koji zavara na testiranju i ne izbacuje stetne stvari, ali na otvorenoj voznji izbacuje. A to isto tako koriste i svi europski proizvodaci jer im europski zakon to omogucava. I po istrazivanjima kada su radili racunali su kao da auti stete toliko i toliko za okolis, ali nisu racunali na te uredaje da zapravo auti 40x vise stete nego sto proizvodaci tvrde. I onda naravno nastaje smog itd.

  • nervozni poštar 14.11.2019.

    Neće se dirati veliki "igrači" i poljoprivreda, ali zato obični puče evo tebi još jedno ograničenje.

Komentiraj...
Vidi sve komentare