To je to što me zanima!

Neke stvari su uvijek iste: Lada Niva preživjela već 30 godina

Lada Niva kao da je zapela u nekom drugom vremenu. Jednostavnost joj je najveća mana i prednost. Danas je više nego ikad prije – najbolji terenac koji možete kupiti
Vidi originalni članak

U današnje vrijeme kada se stvari učestalo i sve brže mijenjaju pravi je šok, ali ujedno i pravo osvježenje, susresti se s nečim što je gotovo jednako više od tri desetljeća. Pogotovo u svijetu automobila. Lada Niva jedan je od rijetkih dinosaurusa koji su uspjeli preživjeti tehnološku revoluciju. Ok, nije baš sve isto kao u sedamdesetim – 1.7-litreni benzinac ima ubrizgavanje goriva, upravljač servo, a instrumenta ploča djelomice digitalne pokazivače. Retrovizori su veći i mogu se ručno podešavati iznutra, a i sjedala su modernizirana. Klima-uređaj se može nadoplatiti (12.000 kuna), a uskoro dolazi i ABS. No tu je kraj – moderni standardi opreme kao što su električna stakla, zračni jastuci, ESP i sl. ovdje se ni ne spominju. 

U vožnji asfaltom Niva je relativno bučna, spora i nekomforna. No, dugačka ručica mjenjača jednako dugačkog hoda i nejak, glasan, ali elastičan motor iznenađujuće dobro funkcioniraju u svakodnevnom prometu. Najveći problem je loša ventilacija i relativno visoka potrošnja goriva. No ono za što je Niva napravljena prostire se izvan asfalta. U terenskoj vožnji bilo koje vrste – pa i one najgore - Niva jednostavno sjaji. 

Uz izuzetno kapacitetan ovjes i 4x4 pogon, gotovo da ne postoji to što Niva, uz dobre gume, ne može savladati – i to ovakva, iz dućana za 72.000 kuna, bez ikakvih posebnih dodataka. Odlične proporcije, mala masa, velika udaljenost tla i robusna mehanika davno su ju učinili jednim od najboljih terenaca na svijetu i do danas se nije pojavio ozbiljniji automobil koji bi ruskoj kraljici mogao uzdrmati prijestolje. A ni neće. I zato je važno da se Niva i dalje proizvodi točno ovakva kakva je.

Odlično pogođene proporcije

Tajna Nivinih izuzetnih terenskim sposobnosti je u odlično odmjerenim proporcijama – široka je, niska i kratka. Uz to je 23 cm udaljena od tla i ima kratke prevjese, a time i dobre napadne kutove.

Robustan stalni 4x4 pogon

Niva ima stalni pogon na sve kotače, a uz to je moguće je uključiti blokadu središnjeg diferencijala kao i reducirani prijenos. A takva mehanička podrška čini Nivu praktički nezaustavljivom.

Lada Niva 1.7i 4x4

masa: 1285 kg
dimenzije: 374x168x164cm
obujam:  1690 ccm
snaga:  60 kW/82 KS  
ubrzanje (0-100km/h):  19 s
najveća brzina: 137 km/h
potrošnja:  9,5 l /100 km
cijena: 72.000 kuna (testni model)  72.000 kuna (bez doplata)
konkurencija: Dacia Duster, Suzuki SX4, Škoda Yeti, Suzuki Jimny

PLUS: izuzetne terenske sposobnosti, sjajne proporcije, povoljna cijena, jednostavnost održavanje, provjerena konstrukcija, preglednost, robustan ovjes, 4x4 pogon
MINUS: manjak komfora u vožnji, nedostatak sigurnosne opreme, performanse, visoka potrošnja goriva, buka u vožnji 

Idi na 24sata

Komentari 34

  • dripac 23.04.2014.

    Vozim nivu 11 godina , 1.7 i i nigdje me nije ostavila, pije 12 litara po gradu, buči i halabuči, ali terenske gume su takve... ili je voliš ili ne , ali ide svuda; @oaf: pa kakav si ti to vozač ak ne znaš voziti nivu; ajd vrati vozačku...

  • zeemax 14.06.2012.

    pravi terenac i svaka joj čast! nudi puno kao i razvikani modeli za relativno malo love!

  • NikolaLastavec 07.06.2012.

    nemojte pričat gluposti da lada troši. troši kao i svaki 4. auto na cesti

Komentiraj...
Vidi sve komentare