To je to što me zanima!

Nekad poslovnjak, a danas je Peugeot 508 atraktivan kupe

Francuski su inženjeri krenuli ispočetka i nastala je nova limuzina sa sportskim kupeovskim linijama...
Vidi originalni članak

Ako bolje pogledamo, Peugeot kao i mnogi drugi proizvođači automobila, osobito oni koji nisu u premium klasi velike njemačke trojke, imaju probleme u segmentu kupeovskih limuzina. Danas većina kupaca ne vidi ništa drugo do megapopularne SUV-ove i crossovere pa su ovi automobili želja tek male skupine entuzijasta koji se 'pale' na atraktivne linije i sportske vozne značajke, piše Auto start

Velika francuska tvornica odlučila je još jednom isprobati svoju 'limuzinsku sreću' novom verzijom svoga popularnog modela, koju sam isprobao u okolici najelitnijeg europskoga ljetovališta Monte Carla. Zaista izgleda mnogo atraktivnije, poprimila je formu fastback modela, što joj pruža sasvim solidnu osnovu da uspije. 

Nastao je niski kupe s pet vrata, a njegov najveći konkurent bit će Audi A5 Sportback, Kia Stinger ili Infiniti Q50. Ipak, u osnovi je ovo velika obiteljska limuzina. Francuska je limuzina, koja je djelila platformu sa Citroënom C5, prvi put predstavljena 2011. godine, a uslijedila je i karavanska verzija. Potkraj 2014. godine, u drugoj generaciji, prednji dio automobila bio je samo redizajniran, a prvi su put ugrađeni farovi s LED tehnologijom te novi motori. Sada se sve promijenilo. Dimenzije novoga modela, koji smo na Azurnoj obali imali prilike isprobati, također su promijenjene, odnosno smanjene u odnosu na stari model. 

Novi 508 je po 80 milimetara kraći i niži, sada je dugačak 4750 i visok samo 1400 milimetara. Međuosovinski razmak je također kraći pa sada iznosi 2750 mm. Usprkos manjim dimenzijama, u kabini ima i više nego dovoljno prostora. Vanjski je dizajn atraktivan, ima pregršt premium štiha i moderan je do boli. Čak i na ulicama najpomodnijeg grada na svijetu okretali su se za njime. 

Prednji dio djeluje agresivnije zahvaljujući specifičnom obliku haube, 'tankim' farovima na koje se nadovezuju vertikalno postavljena dnevna LED svjetla. Prošireni blatobrani dodatno doprinose sportskome “looku”, a automobil izgleda kao da “leži” na cesti. 

Da je riječ o pravom kupeu s pet vrata potvrđuje konstrukcija vrata, izrađena bez okvira prozora. Iako je prvotna definicija kupea uključivala isključivo automobile s trima vratima, danas je običaj drugačiji. 

Nova su i velika stražnja svjetla koja podsjećaju na ona u nekome sportskom Fordu Mustangu. GT verzija, koju smo također isprobali, razlikuje se drugačijim dizajnom rešetkaste prednje maske, sportskim pragovima i specijalno dizajniranim 20-colnim aluminijskim kotačima. Tu su i u crno obojeni vanjski retrovizori te jako zatamnjena stražnja stakla. Novi  i-Cockpit iz druge je generacije, a niža je i pozicija za upravljačem. Većini funkcija i sadržaja pristupa se putem centralno postavljenoga zaslona s dijagonalom 10 inča, a tu je i još jedan središnji zaslon veliik 12,3 inča.  

Već viđenim 'klavirskim' tipkama na centralnome grebenu upravlja se također svim funkcijama. Posebnim prekidačem bira se i način vožnje (modovi ECO/Sport/Comfort/Normal). 

Sve je okruženo finom kožom i dijelovima izrađenim iz pravoga drveta, a tu je i ambijentalno osvjetljenje. Kao pomoć vozaču, ističem termovizijsku infracrvenu kameru s mogućnošću prepoznavanja pješaka noću. Što se voznih značajki tiče, više su nego dobre. Ovjes je tvrđi, ali ništa manje udoban, a autom se upravlja kao nekim “sportašem” zahvaljujući neovisnom ovjesu na sva četiri kotača.  

Pogon je isključivo na prednje kotače, a motorna paleta počinje  dvama benzinskim agregatima sa 177, odnosno 222 KS u GT verziji. Tu su i moderni dizelski motori sa 128, 158 i 176 KS. Svi su opremljeni šestostupanjskim ručnim mjenjačem, a tu je po želji i osamstupanjska “automatika”. Zapremina prtljažnoga prostora je 485 litara, što omogućava smještaj poprilične količine prtljage i stvari ispod stražnjih, petih vrata.  

Cijena na našemu tržištu još nije poznata (saznat će se u studenom). 

Idi na 24sata

Komentari 18

  • ichbin2 14.09.2018.

    ma tko vam piše ove članke da mi je znati..... pa i stojadin je imao neovisno vješanje svih 4 kotača..... tko piše ovakve gluposti u današnje vrijeme? ispada kao da je članak pisan na prelazu iz 70ih u 80e. jedino niva, iveco daily i još poneki modeli nemaju neovisno vješanje zadnjih kotača... i traktori

  • davor430 05.09.2018.

    unutrašnjost je vrhunska ali vanjski dizajn je ispod nule.... užas, totalno ružan i nezanimljiv

  • zveki14 05.09.2018.

    Jaži ga, niti je coupe više 2 vrata, niti su keksi 1 kg niti je piva 2 litre. Sve otišlo k vragu...😁

Komentiraj...
Vidi sve komentare