To je to što me zanima!

Napredak u sigurnosti: Vozili smo obnovljeni Subaru Levorg

Najvažnije novosti obnovljenog japanskoga karavana s pogonom na sve kotače kriju se ispod karoserije. Novi Levorg dobio je još jednu najbogatiju razinu opreme i EyeSight sigurnosni sustav
Vidi originalni članak

Novi Levorg je tipičan Subaru i potpuno netipičan karavan srednje klase. Osim osebujnog izgleda, kojim dominira moćni usisnik zraka na poklopcu motora donosi serijski pogon na sve kotače, turbo bokser motor i neobični ali dobri CVT automatski mjenjač. 

Obnovljeni Levorg je dobio još jednu (najbogatiju) razinu opreme, bolju zvučnu izolaciju, ali i manju masu, što ga čini još komfornijim, ali i zabavnijim u vožnji. No najvažnija novost je sigurnosni sustav EyeSight, koji je preuzet s Outbacka i serijski je na svim razinama opreme. Riječ je sustavu koji osjetno pomaže u mnogim aspektima vožnje. Primjerice, automatski koči u nuždi i održava razmak u odnosu na vozilo ispred ili automatski drži automobil u voznom traku te prepoznaje prometne znakove. Na prvu, ništa novo u ovoj klasi automobila, no EyeSight je po mnogočemu specifičan u odnosu na konkurentne sustave. Kao prvo proglašen je najboljim sustavom ove vrste u dva nezavisna testiranja, na ADAC-ovu i Euro NCAP-ovu. Kao drugo, za razliku od većine konkurenata, EyeSight ne koristi radar i laserske senzore već dvije kamere u boji, koje omogućavaju 3D sliku. Osim što se pokazao preciznijim, ovaj sustav je i osjetno jeftiniji od radarskih.

Uza sve to, EyeSight donosi nekoliko dodatnih funkcija, među kojima je najzanimljivija Throttle Management. Ova funkcija u slučaju pokušaja kretanja kad je ispred vas vozilo ili prepreka osjetno smanjuje okretni moment i tako vas upozorava da nešto nije u redu i sprečava nalet na stražnji dio vozila. To je vrlo korisno prilikom uključivanja na kružni tok ili glavnu ulicu. No i bez novih sigurnosnih tehnologija Levorg je izuzetno zanimljiv automobil.

Benzinski 1,6-litreni turbomotor bokserske koncepcije unikat je u klasi. Osim karakterističnog dobrog zvuka doprinosi i nižem težištu, što čini vožnju još zabavnijom. Snaga od 170 KS dovoljna je za sportske performanse - ubrzanje do 100 km/h za 8,9 sekundi i maksimalnu brzinu od 210 km/h. Dodatnu zabavu u vožnji, ali i sigurnost na skliskim podlogama, jamči simetrični pogon na sve kotače. Pohvale zaslužuje i CVT varijabilni automatski mjenjač, koji je bez sumnje najbolji mjenjač ove vrste na svijetu. Naime, za razliku od većine konkurentnih CVT mjenjača nije naporan u radu niti previše krade performanse i povećava potrošnju.

Zbog serijskog EyeSight sustava cijena Levorga je narasla za otprilike 13.000 kuna. Osnovni model sad stoji 244.571 kunu, što je u usporedbi s konkurencijom još fer cijena.

Stavili smo sudbinu u ruke automobila 

EyeSight smo isprobali na poligonu u sklopu velebnog EXPO-a u Milanu. Prvi zadatak je bio staviti automobil na tempomat i nadati se da će se iz 40 km/h zaustaviti pred iznenadnom preprekom. Drugi je bio stisnuti gas do daske, ubrzati do 50 km/h, pustiti gas i nadati se da će se auto zaustaviti do prepreke udaljene 25 metara. Oba puta auto je uspješno zakočio.

Idi na 24sata

Komentari 12

  • Gutmann 13.10.2016.

    Da imam para prije bih to uzeo nego neki pomodni SUV.

  • 12.10.2016.

    Odlično izgleda i neupitne kvalitete, ali nikako da shvatim virtualne brzine u tom modelu, može neko pojasnit, evo link https://www.youtube.com/watch?v=Zu4kXZNE-MQ

  • Dex Dexter 11.10.2016.

    Na dizajnu su poradili, vidi se.. Više nisu zaostali desetljeće iza dizajnerskih trendova. Kvaliteta i pouzdanost Subaru-a je uz Hondu u samom vrhu, po tom su pitanju nenadjebivi, još da malo korigiraju cijene na niže, bio bi to pun pogodak.

Komentiraj...
Vidi sve komentare