U dosadašnjem dijelu godine najviše je prodano Volkswagenovih vozila (VW), njih 5.394 čime taj proizvođač ima udjel od 15,8 posto u ukupnoj prodaji. Slijedi Škoda, članica istog koncerna, s 4.648 prodanih novih vozila i udjelom od 13,6 posto, dok je treći Renault (2.893 prodanih vozila i udjel 8,5 posto). Četvrta je Dacia, dio Renaultove Grupe, koju je biralo 2.092 kupaca (udjel 6,1 posto), a peta Kia (1.755 i udjel 5,1 posto).
Istovremeno je prodan i 1.081 Audi, 955 BMW-a kao i 860 Mercedesa. Od također skupocjenih vozila put do kupca pronašlo je i 130 Porchea, 58 Jaguara te 29 Tesli.
Hrvatskim se cestama od ove godine voze i četiri super skupa Bentleyja, te po jedan Lamborghini, Maserati, Aston Martin i Ferrari.
Najprodavaniji modeli tijekom 2020. su Škoda Octavia (2.288), VW Polo (1.238), Renault Clio (1.205), Dacia Sandero (964), te Dacia Duster (926).
I u studenome kupci su najviše tražili Škodu Octaviu kojih je prodano 173 komada, potom VW Polo (108) i VW T-Roc (103).
Prema pogonskom gorivu, 55,6 posto ili 18.910 vozila bili su benzinci, a 11.833 ili 34,8 posto dizelaši. Električnih vozila prodano je tek 382 što je mizeran udjel od 1,1 posto u ukupnoj prodaji, plinski pogon odabralo je 637 kupaca (udjel 1,9 posto), a hibridni njih 2.244 (udjel 6,6 posto).
Prodaja vozila poduprla njemačku industrijsku proizvodnju
Nagli rast prodaje automobila potaknuo je rast njemačke industrijske proizvodnje u listopadu u odnosu na rujan za 3,2 posto, što je još jedna naznaka da je izvozno orijentirani proizvodni sektor pomogao najvećem europskom gospodarstvu.
Industrijska proizvodnja porasla je 3,2 posto u listopadu, nakon povećanja od 2,3 posto u prethodnom mjesecu, priopćio je Savezni ured za statistiku Destatis.
To je najveći mjesečni rast od lipnja i iznad procjene analitičara u Reutersovom istraživanju da će ojačati 1,6 posto.
U odnosu na veljaču, prije nego što se u Njemačkoj pojavila pandemija, industrijska proizvodnja pala je za oko pet posto, objavila je statistička agencija.
Njemačka vlada pokrenula je opsežne mjere spašavanja i poticaja kako bi pomogla tvrtkama i potrošačima da što je moguće bezbolnije prebrode pandemiju Covida 19, uključujući poticaje za kupnju električnih i hibridnih automobila.
U najvećem njemačkom industrijskom sektoru - autoindustriji, proizvodnja je na mjesečnoj razini porasla za gotovo 10 posto, ali i dalje je približno šest posto ispod razine prije pandemije.
"Industrija je vrlo dobro započela posljednje tromjesečje 2020. godine, s izuzetno snažnim povećanjem", rekao je ekonomist VP Banka Thomas Gitzel.
Iznenađujuće ohrabrujući podaci o proizvodnji podudaraju se s podacima objavljenim u petak koji pokazuju da su i industrijske narudžbe na mjesečnoj razini porasle više nego što se očekivalo.
Istraživanje raspoloženja i podaci poput prijeđenih kilometara s cestarina također ukazuju na relativno snažnu proizvodnu aktivnost u studenom, unatoč djelomičnom zaključavanju u nastojanju da se uspori drugi val zaraze koronavirusom.
Mjere zaključavanja, zbog kojih su se veliki dijelovi uslužnog sektora zatvoreni nakon 2. studenoga, zamagljuju izglede gospodarstvu u kojem očekuju stagnaciju ili čak smanjenje u posljednja tri mjeseca u godini.
No pad bruto domaćeg proizvoda u četvrtom tromjesečju vjerojatno će biti manje izražen nego u susjednim europskim zemljama, zahvaljujući snažnim rezultatima upravo proizvodnog sektora, dodao je Gitzel.
Procjene za industrijski sektor pogoršavaju se u sljedećim mjesecima, a posebno će sektori orijentirani na potrošače imati tmurnije prognoze, objavio je u ponedjeljak institut Ifo u ponedjeljak.
"Iako industrijske narudžbe upućuju na nastavak oporavka, daljnji razvoj proizvodnje ostaje neizvjestan u okruženju pandemije i djelomičnih blokada", objavilo je ministarstvo gospodarstva.
Njemački bruto domaći proizvod je u razdoblju od srpnja do rujna porastao za neočekivanih 8,5 posto, nakon do sada nezabilježenog pada od 9,8 posto u drugom tromjesečju zbog prvog vala pandemije.