Ovo je za nas bilo vrlo zanimljivo iskustvo. Upoznali smo učenike iz ostalih država Europe, naučili smo više o radu Europske bankovne federacije, ali smo se prije svega dobro zabavili. Kviz je bio prilično zahtjevan, ali mi smo se dobro pripremili i bili smo u samom vrhu natjecanju, izjavili su učenici Gimnazije Antuna Vrančića iz Šibenika nakon natjecanja.
Završno međunarodno natjecanje 'Europski kviz o novcu' na kojem je sudjelovalo 50 učenika iz 25 europskih država, održalo se u ponedjeljak u Bruxellesu. Svaku su državu predstavljali pobjednici nacionalnih natjecanja, a ovogodišnji su pobjednici učenici iz Poljske.
Ovo međunarodno natjecanje u području financijske pismenosti inicirale su udruge banaka iz Europe pod koordinacijom Europske bankovne federacije (EBF).
Podsjetimo, Hrvatska udruga banaka u suradnji s Institutom za financijsku pismenost Štedopis i uz pozitivnu ocjenu Agencije za odgoj i obrazovanje Republike Hrvatske uoči Europskog tjedna novca je organizirala „Europski kviz o novcu’’ (eng. European Money Quiz), online natjecanje na Kahoot! platformi za učenike od 13 do 15 godina. Nacionalna natjecanja održala su se tijekom ožujka i travnja ove godine, a sudjelovalo je više od 41.000 učenika u cijeloj Europi.
Pobjednici državnih natjecanja putovali su u Bruxelles na završno natjecanje gdje su predstavljali svoje države: Albaniju, Austriju, Belgiju, Hrvatsku, Češku, Estoniju, Finsku, Francusku, Grčku, Mađarsku, Island, Italiju, Latviju, Litvu, Lihtenštajn, Nizozemsku, Norvešku, Portugal, Srbiju, Sloveniju, Španjolsku i Švedsku. Svaki tim odgovarao je na sveukupno 30 pitanja iz područja financijske pismenosti, a pitanja su bila prevedena na 22 jezika iz tema štednje, ulaganja, inflacije, kredita,složene kamatne stope i digitalne sigurnosti.
Kao pripremu za natjecanje udruge banaka su napravile kvizove za vježbu. Kvizovi su zamišljeni kao pomoć učenicima u provjeri njihovog znanja iz područja financijske pismenosti. Profesori mogu i dalje koristiti ''Kahoot!'' kvizove kao zanimljiv sadržaj u nastavi te na taj način popularizirati temu financijske pismenosti među mladima, a oni se mogu naći na ovom linku http://www.hub.hr/hr/kvizovi.
Hrvatska udruga banaka provela je istraživanje na temu zastupljenosti financija u obrazovanju te financijskoj pismenosti mladih. U istraživanju je sudjelovalo više od 100 profesora čiji su učenici sudjelovali na nacionalnom natjecanju kviza znanja o novcu. Čak 86% nastavnika je potvrdilo kako je Europski kviz o novcu potaknuo učenike na informiranje o temama iz područja financijske pismenosti te njih 82,3% smatra kako učenici koji su se pripremali za natjecanje imaju veće znanje iz područja financija od ostalih učenika. Suvremene online metode i natjecanja motiviraju učenike na educiranje o temama koje su važne za njihov život, što je potvrdilo čak 90,7% nastavnika. Velika većina profesora (79,4%) mišljenja je da nedostaje tema iz područja financijske pismenosti u obrazovnom sustavu. Kao velik problem, 72,9% profesora ističe loše znanje o osobnim financijama među mladima općenito što je neophodno za kvalitetan život.