To je to što me zanima!

Na ovo morate paziti kako bi spremni dočekali hladne dane

Stižu hladniji dani i neke vozačke navike trebamo početi prilagođavati vremenskim i uvjetima na cesti
Vidi originalni članak

Mrak se ranije spušta, dolaze magle i jutarnji mrazovi, češći uvjeti slabije vidljivosti i klizavoga kolnika. Uz vremenske neprilike treba računati i na mjestimično loše stanje kolnika. Nekoliko osnovnih stvari može nam olakšati vožnju u takvim uvjetima i učiniti ju sigurnijom, piše Autostart.

Prije svega treba voditi računa o svomu limenom ljubimcu i paziti da svi ključni elementi budu ispravni i funkcionalni, a ponajprije automobil mora biti u stanju 'stati na vrijeme'. Primarno je dakle imati dobre kočnice i gume, a kako se temperature spuštaju, tako se smanjuje i tlak u gumama. Kontrolirajte i održavajte tlak u gumama prema propisima proizvođača.

Također valja provjeriti stanje metlica brisača i redovito nadzirati razinu tekućine vjetrobranskog stakla te provjeriti rade li sve žaruljice na svjetlosnim sklopovima automobila. 

'Zdrav' akumulator neophodan je za pokretanje automobila za nižih temperatura, pa samim tim i jedna od ključnih stavki, koju redovito treba kontrolirati. Valja provjeriti i ispravnost sustava grijanja vozila i odmrzavanja stakala. Rashladna tekućina (antifriz) mora također biti 'na nivou', kako bi limeni ljubimac bio funkcionalan za hladnijega vremena. 

Iako zimsko računanje vremena počinje tek za mjesec dana i donosi nam obvezno korištenje svjetala na automobilima i tijekom dana, već sada nije naodmet imati upaljena svjetla za dana, ako procijenimo da je vidljivost malo lošija. Valja držati dovoljan sigurnosni razmak između vozila, osobito za vožnje u koloni, izbjegavati nagla kočenja i općenito voziti opreznije. 

Idi na 24sata

Komentari 4

  • audi 2.0 28.09.2018.

    Pa to sve vrijedi za citavu godinu a ne samo za zimu.

  • juricajuric179 28.09.2018.

    Dobri savjeti ali samo za mlade vozaće, ali mi koji vozimo već čak više od 40. godina sve to znamo i primjenjujemo upravo zbog sebe i svoje sigurnosti, prošao sam skoro cijelu Europu jer sam i tamo radio i nikad nisam imao veće prometne nezgode, i nadam se da ni neću jer se upravo strogo pridržavam ovih uputa već 40. godina.

Komentiraj...
Vidi sve komentare