Američki proizvođač električnih vozila Tesla istisnuo je njemački Volkswagen s pozicije drugog proizvođača automobila u svijetu po tržišnoj vrijednosti iako po broju isporučenih automobila i dalje uvelike zaostaje za njemačkom kompanijom.
Cijena Teslinih dionica više je nego udvostručena od listopada prošle godine kada je kompanija izvijestila da je treće fiskalno tromjesečje zaključila s dobiti. Prethodno je pozitivan poslovni rezultat zabilježila u posljednja dva tromjesečja 2018.
Još se ne mogu pohvaliti pozitivnim rezultatom u cijeloj poslovnoj godini.
U srijedu su Tesline dionice porasle četiri posto, pa je tržišna vrijednost kompanije premašila 100 milijardi dolara. Time je istisnuo s druge pozicije u svijetu po tržišnoj kapitalizaciji njemački Volkswagen.
Vodeću poziciju drži japanska Toyota s 230 milijardi dolara.
Neki analitičari smatraju da rast cijena Teslinih dionica odražava dobre rezultate kompanije u proteklim mjesecima. Tesla je nedavno otvorio tvornicu u Šangaju koja bi im trebala poslužiti kao odskočna daska za osvajanje kineskog tržišta.
Po broju isporučenih automobila i dalje zaostaje za etabliranim automobilskim divovima. Tako je u siječnju izvijestio da je prošle godine isporučio više od 367.500 automobila, 50 posto više nego 2018. godine.
Volkswagen ih je isporučio gotovo 11 milijuna a Toyota je od siječnja do studenog prodao nešto više od devet milijuna.
Američki su regulatori u međuvremenu pokrenuli istragu protiv Tesle zbog zapaljenja baterija i neočekivanog ubrzanja automobila.
Kanadski regulatori traže kaznu za Volkswagen
Loša vijesti stigla je danas Volkswagenu i iz Kanade čiji su mu regulatori odrezali kaznu od 196,5 milijuna kanadskih dolara (135,8 milijuna eura) zbog kršenja pravila o emisijama štetnih plinova.
Volkswagen je u prosincu optužen da je u Kanadu uvezao 128 tisuća vozila koja su kršila standarde o emisiji štetnih plinova.
Kompanija je priznala da je prekršila propise o emisiji štetnih plinova iz dizelskih vozila i da je dostavljala netočne informacije. Prošlog su mjeseca izvijestili da su sklopili nagodbu o rješenju spora, ne navodeći detalje.
Ukupno ih je skandal s ugradnjom softvera za krivotvorenje podataka o emisiji štetnih plilnova dosada stajao više od 30 milijardi eura kazni i ostalih troškova.