To je to što me zanima!

Kineski MG ZS EV je najjeftiniji električni SUV u klasi i unatoč tome pokazao se kao vrlo dobar

Ovo je vrlo ozbiljan automobil koji ničim ozbiljno ne zaostaje za tipičnim predstavnicima klase, a mnogim ih detaljima nadmašuje. Za iznos od 262 tisuće kuna kod konkurencije nećete naći ništa usporedivo
Vidi originalni članak

MG je u Hrvatsku stigao pri nekoliko mjeseci i odmah pobudio dosta interesa. Nude vrlo široku ponudu po prilično povoljnim cijenama, a mi smo na test dobili jedan od najinteresantnijih modela. Riječ je o malom SUV-u, modelu ZS u električnoj verziji. Već ranije smo testirali benzinsku verziju istog modela i zaključili da pruža mnogo više od očekivanog za relativno malo novaca. To bi trebalo biti još izraženije na električnoj verziji koja, barem na papiru, za cijenu klase manjeg električnog automobila nudi mnogo prostora, dobre vozne osobine i solidan doseg. Kako je to u praksi isprobali smo tijekom sedmodnevnog testa. 

Poput nekih drugih modela koji nude i benzinske i električne verzije (primjerice Hyundai Kona) električni ZS se od svojeg “brata” s benzinskim motorom jasno razlikuje po prednjem dijelu sa zatvorenom maskom. Možda to ne izgleda najbolje, no kako otvori za hlađenje motora nisu potrebni, zatvorena maska je potpuno logična solucija kako bi se postigla što bolja aerodinamika, a samim time i manja potrošnja te veći doseg. Na prednjoj maski je i otvor za priključivanje punjača što je mnogo praktičnije rješenje nego na boku vozila kao što to nude neki konkurenti. Zašto je to tako, dobro zna bilo koji vlasnik električnog vozila koji se ikada spajao na javnu punionicu s malo kraćim kablom. 

Ukupno gledano ZS je vrlo dopadljiv automobil, možda nije upadljiv i maštovito dizajniran kao neki konkurenti ali nije ni neugledan.

Unutrašnjost je izuzetno bogato uređena, čista suprotnost od onoga što očekujete od automobila koji se proizvodi u Kini i čija je cijena među najnižima na tržištu električnih auta. Sve je puno vrlo kvalitetnih mekanih materijala, ukrasnih šavova i drugi detalja koji upućuju na to da se ovdje nije previše štedjelo. Oprema je prilično bogata (detaljniji popis na kraju teksta), unatoč tome što se radi o osnovnom modelu sa paketom Comfort.


Posebne pohvale zaslužuje novi infotainment sustav s dodirnim zaslonom vrhunske rezolucije i čistoće. Prepun je zanimljivih i korisnih funkcija koje su logično razmještene sve je pregledno, a sustav radi vrlo brzo bez “zastajkivanja i zapinjanja” koje nije tako rijetko na modernim infotainment sustavima čije hardver često kvalitetom ne prati zahtjevan softver. 

Pohvale i za digitalne instrumente koji nude mnogo više informacija od prosjeka, a to će se posebno svidjeti onima ljubiteljima električnih automobila koji žele uvijek znati što se zbiva s automobilom. Tu su čak i podaci o trenutnoj voltaži i amperaži sustava te broju okretaja električnog motora što nismo primijetili ni na ni jednom drugom električnom autu kojeg smo do sada testirali. 

Po ponudi prostora je ovaj ZS tipični mali SUV. Prostranost kabine je na razini prosjeka klase i onakva kakvu biste očekivali od SUV-a dugačkog 432 centimetara, a isto vrijedi i za prtljažnik u koji stane 448 litara. 

Ta pogon testiranog modela zadužen je osnovni pogonski sustav kojeg u MG-u nazivaju Standard range. No on nije i najslabiji. Naime, ZS ima malo čudno uparene motore i baterije tako da s manjom baterijom dolazi snažniji motor, dok uz veću bateriju ide slabiji motor. Mi smo tako vozili model s s manjom baterijom kapaciteta 49 kWh i snažnijim motorom sa 177 KS (130 kW).

Iako 49 kWh na prvu ne djeluje mnogo za jedan SUV, automobil nas je ugodno iznenadio svojim solidnim dosegom. Presjek testa (grad, otvorena cesta i dosta autoceste) nam je omogućio doseg od 290 km, a u gradu nam se doseg popeo 345 kilometara. Sve to uz napomenu da smo auto testirali u vrijeme dok su vanjske temperature bile idealne za električne aute i njihove baterije, niti prevruće ni prehladne. Maksimalna snaga punjenja iznosi 75 kW i tu ima malo prostora za popravak, no uz ovu relativno malu bateriju to se ne osjeti previše. 

Kao i svaki električni automobil sa snažnijim motorom, ovaj MG može biti vrlo zabavan u vožnji, pogotovo u pogledu ubrzanja. Do 100 km/h stiže za 8,4 sekunde što je vrlo dobro, a još je dojmljiviji onaj prvi dio ubrzanja do 50, 60 km/h. U odnosu na konkurente iste klase i slične snage MG se može pohvaliti i vrlo solidnom maksimalnom brzinom od 175 km/h (većina konkurenata je ograničena na 140 do 160 km/h. 

Ovjes automobila prilično je udoban, a zvučna izolacija vrlo dobra, ni na višim brzinama buka nije prevelika pa se vidi da MG na tome nije štedio. Kad se odlučite na agresivniju vožnju zavojima MG se ne buni previše i prilično poslušno drži pravac koji mu zadajete volanom. Malo smeta iznadprosječno naginjanje karoserije, no to nije ništa ekstremno, na tržištu ima i konkurenata koji su tu dosta lošiji. Upravljač bi mogao biti malo izravniji i poželjeli bismo više povratnih informacija od njega. To je ujedno i jedina prava zamjerka ovom automobilu. 

Sve u svemu MG nije neki tipični kineski proizvod. Ovo je vrlo ozbiljan automobil koji ničim ozbiljno ne zaostaje za tipičnim predstavnicima klase, a mnogim ih detaljima nadmašuje. Zbog svega toga cijena od 262.271 kunu zaslužuje veliku pohvalu. Da, to je mnogo novca, no kad MG usporedimo s drugim ozbiljnijim električnim automobilima on je vrlo jeftin. Za taj iznos kod konkurencije nećete naći ništa usporedivo. Za primjer gradski Renault Zoe je dosta skuplji, a skuplja je i osnovna Hyundai Kona unatoč osjetno manjoj bateriji i manjoj snazi. MG ZS ima dobru cijenu ali to nije njegov jedini adut. Radi se o vrlo dobrom automobilu koji zaista zaslužuje pohvale. 

TVORNIČKI TEHNIČKI PODACI:
masa: 1570 kg
dimenzije: 432 x 181 x 165 cm
snaga: 130 kW/177 KS
baterija: 49 kWh 
0-100 km/h: 8,4 s
najveća brzina: 175 km/h
doseg kombinirano: 320 km
potrošnja: 17,3 kWh/100 km
prtljažnik: 448 litara
cijena: 262.271 kn (testni model), 262.271 (Osnovni MG ZS EV), 142.402 kn (osnovni MG ZS benzinac)


Važnija oprema MG ZS EV Standard Range Comfort

Aluminijski naplatci 17", klima uređaj, LED svjetla, adaptivni tempomat, kamera za vožnju unatrag, stražnji senzori za parkiranje, grijana sjedala, digitalni instrumenti 7”, dodirni zaslon 10,1”, navigacija...

Idi na 24sata

Komentari 14

  • crazy mind 15.11.2022.

    majka muju sisala na struju sad o muji sva carsija bruji 😮

  • Hrvoje765 15.11.2022.

    Imao sam tu (ne)priliku da nekoliko dana koristim MG ZS luxury (maksimalna oprema), mislim da je to njihova najbolja linija. Prvo sam bio oduševljen koliko opreme ima, ali kada sam koristio svu tu opremu, mogu slobodno reći da veće smeće nisam vozio. Ono što oni nazivaju kožom, ja i danas vjerujem da se radi o skaju koji će se potrgati za nekoliko godina. Koristio sam adaptivni tempomat na autoputu, koji uvijek koristim, i nakon 20min sam ga morao ugasiti jer su ostali vozači vjerojatno mislili da sam pijan. Kada se približava automobilu ispred vas, krene prenaglo kočiti, a da se vrati na zadanu brzinu treba mu cijela vječnost. Ono što oni nazivaju kamerom za parkiranje (posebno 360), izgleda kao crtani film, da bi je koristili treba vam suvozač koji mora izaći van da vas navodi, a navigacija me je uspjela locirati na krivoj cesti, koja je paralelna sa onom kojom sam vozio. Ima toga još, ali uglavnom za nekih 35 000e, dobijete hrpu neupotrebljivog smeća i "auto" čija je zadnja strana kopija Mercedesa a prednja Mazde. Ne smijem ni pomisliti kako će taj "auto" izgledati i funkcionirati za par godina, kada je novi ovakav, mislim da će biti i opasan za vožnju. Za 35 000e se može kupiti auto, ne ovo.

  • Piver 15.11.2022.

    od iza je neki mix nissan Qashqai i renault clia novijeg(ne nuzno najnovijeg) nekog tako nesto

Komentiraj...
Vidi sve komentare