Kad krenemo govoriti o autonomnim kamionima lako se prisjetiti filma Maksimalno ubrzanje Stephena Kinga u kojem se kamioni pretvaraju u ubojite strojeve. No, ipak budućnost koja nas čeka je nešto svjetlija. Teretni prijevoz je jedno od najlogičnijih područja primjene autonomnog prijevoza. Autocesta je idealna za takva vozila, a računalima vožnja neće biti dosadna, neće se umoriti ili izgubiti pažnju. Autonomna vozila mogu biti štedljivija i manje trošiti te nije teško zamisliti blisku budućnost u kojoj će sve više računala upravljati teretnim vozilima.
Mercedes nas je ovih dana približio toj budućnosti nakon što su vožnjom po Autobahnu između Denkendorfa i Stuttgarta predstavili Actros kamione opremljene sustavom Highway Pilot.
Pritiskom na gumb, kamion uz pomoć radara i stereo kamera može pozorno pratiti vožnju autocestom. Kako su svi senzori u vozilu, nije mu potrebna internetska veza, a unutar trake se održava prateći oznake na cesti. Sam može pratiti brzinu prometa ili zakočiti, ako mu neko vozilo izleti.
Važno je napomenuti da je ovaj Actros bliži poluautonomnom vozilu, a ne potpuno autonomnom. Vozač ovdje mora ostati i pratiti promet i intervenirati u potrebi.
Dolaskom do željenog izlaza na autocesti, kamion vozaču može predati kontrolu koji će nastaviti upravljati.
Mercedes kaže kako je njihov sustav na testnim poligonima već napravio 20.000 kilometara.