SUV-ovi su apsolutne zvijezde automobilske današnjice. Na primjer, u najprodavanijem europskom segmentu, među kompaktnim automobilima oni drže čak 55 posto prodaje. U istom segmentu klasični kompakti poput Meganea, Golfa ili Focusa ukupno su pali na udio od 28 posto. Dakle SUV-ovi se prodaju dvostruko bolje i zato ne čudi činjenica da svako malo neki proizvođač predstavi novost u tom segmentu.
U ovoj klasi Renault već ima Kadjara a Megane Conquest širi ponudu i u nju donosi malo više šarma svojim kupeovskim SUV oblikom. Nije to ništa novo u svijetu automobila, no među kompaktnim SUV-ovima izvan premium segmenta novi Renault je poprilična "egzotika". Izgled ovog auta jedan je od njegovih najvećih aduta,a da se ljudi okreću za njim uvjerili smo se na prvoj testnoj vožnji u okolici Zagreba.
Neobično ime Megane Conquest posljedica je nezgodnog originalnog imena ovog auta. On se na većini tržišta gdje se prodaje zove Arkana što je izvedenica iz latinskog i znači otprilike misteriozno, tajno. Kod nas bi ovo ime zasigurno probudilo neka ružna sjećanja pa je Renault Hrvatska u Francuskoj uspio "isposlovati" promjenu imena za naše tržište.
Megane Conquest je prilično velik SUV. Sa svojih 457 centimetara, 34 centimetara je duži od Captura i 12 centimetara duži od Kadjara. U unutrašnjosti ima prilično mnogo mjesta, a raskošne zapremine je i prtljažnik u kojeg stane 480 ili 513 litara, ovisno o vrsti pogona.
Dizajnom u unutrašnjosti Megane Conquest jako nalikuje na aktualni Captur. Zapravo razlike su samo u detaljima. Dominira okomito postavljen dodirni zaslon i elegantna središnja konzola s malom ručicom mjenjača. Dodirni zaslon se nudi u dvije dimenzije, a digitalni instrumenti su vrlo pregledni i imaju dijagonalu od 10,2 inča.
Za pogon su zaslužni isključivo benzinski pogonski sustavi i svi su na neki način hibridni. Benzinski motori od 1,3 litre imaju takozvani mikrohibridni 12V sustav koji pri ubrzanjima daje dodatnih 20 Nm i smanjuje potrošnju. Inače se sustav u vožnji uopće ne osjeti i mislite da vozite klasični benzinski turbo. Ovi motori razvijaju 140 i 160 KS te su u Meganeu Conquestu povezani isključivo s automatskim mjenjačem sa sedam brzina i dvostrukom spojkom. Ručnog mjenjača uopće nema.
Vrh ponude je E-Tech klasični hibridni model. Ovaj motor već je poznati iz Clia i Captura, a u Meganeu Conquestu razvija nešto veću snagu - 145 KS. Vrlo napredni i štedljivi hibridni sustav s benzinskim i dva elektromotora te jedinstvenim Dog Clutch mjenjačem odradit će oko 80 posto gradske vožnje na struju te pritom prilično uštedjeti. Prosječna potrošnja benzina tako iznosi samo 4,8 litara na 100 kilometara.
U vožnji je Megane Conquest prvenstveno vrlo udoban no zbog krute konstrukcije i dobrog ovjesa može biti i vrlo zabavan uz minimalno naginjanje u zavojima. Upravljač je prilično precizan.
Oprema je dosta bogata već od osnovnog modela koji ima automatsku klimu, LED svjetla, kameru za vožnju unatrag, Android Auto i Apple CarPlay i obilje sustava za pomoć u vožnji. Od dodatne opreme ili serijske opreme u bogatijim paketima valja istaknuti Bose audio sustav. Vrh ponude je RS Line model koji donosi drugačiji agresivniji vanjski izgled.
Osnovni model sa 140 KS, mikrohibridnom tehnologijom, aromatskim mjenjačem i Zen razinom opreme stoji 177.900 kuna štro je s obzirom na opremu itekako konkurentna cijena u ovom segmentu. Hibridne verzije su skuplje točno 11.000 kuna. Najskuplji model je upravo hibrid s R.S. Line opremom koji košta 224.900 kuna. Modela sa 160 KS u prodaju stiže za oko mjesec dana i tada će se znati njegova cijena.